arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

سید حسن‌ خمینی: اخلاق رسانه از نیازهای امروز ماست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: 'اخلاق رسانه' از جمله توجه به صداقت، انصاف، پاک چشمی، امانت، احترام و ادب از مهم ترین نیاز های امروز ماست.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام با تبریک روز خبرنگار نوشت: امروز یاد خاطره ای افتادم از روزهای تلخی که پشت سر گذاشتیم. روزی یکی از دوستان که در یکی از تشکلهای محترم حوزوی عضویت داشت به من گفت که خبرنامه ی داخلی آنها خبری را درباره ی من انتشار داده است و آن را برای من نقل کرد. خبر از اساس دروغ بود. از آن جمله دروغ ها که ردّ پایی هم در واقعیت ندارد. حقیقتش به این دروغ های جور و واجور عادت کرده بودم و تنها گفتم که خبر از صحت برخوردار نیست. اما گویا آن عزیز احساس مسئولیت کرده و به متصدیان خبر نامه اعتراض کرده بود و آنها گفته بودند این خبر را عیناً از بولتن ویژه یکی از خبرگزاری ها نقل کرده اند و در ادامه خودشان از سردبیر آن خبرگزاری پیگیر شده بودند. بعد از چند روز مسئول سیاسی آن تشکل محترم به من مراجعه کرد و با ابراز تأسف مطلبی را گفت که بهانه ی این نوشته است. گفت سردبیر آن خبرگزاری وقتی با اعتراض ما مواجه شد که سند خبر شما چیست،در کمال آرامش گفت 'اگر تا کنون نمی دانستید بدانید خبر ویژه یعنی دروغ'، ' جنگ روانی یعنی دروغ'.

وی ادامه داده است: تردید ندارم که بیش از هر کس ، خبرنگاران شریف و محترم ما از این تفکر لطمه دیدند به گونه ای که هنوز آثار زخم هایش را به یادگار دارند. اما خواستم یادور شوم که علاوه بر آنکه شرافت این شغل بیش از هر کار دیگر به صداقت است ، راستگویی مهم ترین شرط توفیق این منصب است.

یادگار امام افزوده است: خبر باید 'راست 'باشد و 'همه ی راست' باشد و 'جز راست نباشد'و'غلو و بزرگنمایی ' در بیان آن نباشد. شک نکنید خبرنگاران ما از زمره ی بهترین خبرنگاران هستند و جز با نیت خدمت و عشق به آرمان هایشان به این امر که هزینه اش بعضاً بیش از فائده اش می باشد، مبادرت نمی کنند.

سید حسن خمینی آورده است: البته این را هم فراموش نکنیم که امروزه به سبب پیدایش شبکه های اجتماعی همه ی مردم به نوعی خبرنگار هستند و اگر بهتر بگویم دارای رسانه هستند و همین است که رعایت صداقت ، انصاف، پاک چشمی ، امانت، احترام، ادب ، حفظ آبروی دیگران و در یک کلام اخلاق را بیش از هر زمان دیگر واجب می سازد. 'اخلاق رسانه' از مهم ترین نیاز های امروز ماست.

نظرات بینندگان