arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

عادل الجبیر: تلاش می کنیم رابطه سودان و آمریکا بهبود یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست مطبوعاتی با ابراهیم گندور همتای سودانی خود در جده با تاکید بر تداوم تلاش برای رفع تحریم ها از سودان گفت: عربستان در صدد بهبود روابط خارطوم و واشنگتن است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، الجبیر در این کنفرانس خبری مدعی شد که دو کشور عربستان و سودان که شرکای اصلی در ائتلاف عربی علیه یمن هستند، باید عملا برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی در همه زمینه ها با یکدیگر همکاری کنند.
 
الجبیر افزود: عربستان با برادران سودانی خود برای بهبود روابط خارطوم با آمریکا و رفع تحریم ها از سودان و حذف نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم، تلاش می کند.
 
وی ادعا کرد که دولت خارطوم تلاش های زیادی برای رفع این تحریم ها و حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم کرده است.
 
وی ادامه داد: عربستان در حال هماهنگی با سودان و دیگر برادران عرب منطقه برای دستیابی به راه حل پایان دادن به تحریم های این کشور است، به طوری که بتواند بر توسعه، اقتصاد و شکوفایی متمرکز شود.

سودان شب گذشته از سرگیری فعالیت کمیته های مذاکره با آمریکا در پاسخ به درخواست ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان را اعلام کرد.

گندور با تاکید بر این امر افزود: عمر البشیر خواهان تداوم ارتباطات مثبت با دولت آمریکا برای رفع نهایی تحریم های اقتصادی و حذف نام سودان از فهرست تروریسم است.

البشیر که روز گذشته سه شنبه برای سفری سه روزه وارد عربستان شد، در دیدار با شاه و ولیعهد عربستان از تلاش سعودی ها طی مدت های گذشته برای بهبود روابط خارطوم و واشنگتن تقدیر کرد.

عمر البشیر چهارشنبه گذشته از تعلیق فعالیت کمیته های مذاکره با واشنگتن درباره تحریم ها تا 12 اکتبر ( 20 مهر) در پاسخ به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص به تاخیر انداختن رفع تحریم های اقتصادی تا سه ماه دیگر خبر داده بود.
نظرات بینندگان