arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

رهبر محبوس حزب دموکراتیک خلق ترکیه خواهان ارتباط تصویری با نمایندگان حزبش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صلاح الدین دمیرتاش، رهبر محبوس حزب دموکراتیک خلق برای انجام سخنرانی در نشست هفتگی فراکسیون‌های پارلمانی ترکیه خواستار ارتباط تصویری با نمایندگان حزبش شد.

به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه حریت، صلاح الدین دمیرتاش در بیانیه‌ای به دفتر رییس پارلمان ترکیه اعلام کرد که می‌خواهد از طریق ارتباط تصویری و صوتی با نمایندگان پارلمانی حزبش سخنن بگوید.

دمیرتاش اعلام کرد: به عنوان رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلق، سومین حزب بزرگ در پارلمان می‌خواهم در نشست گروه پارلمانی حزبم شرکت کنم، این موضوع یکی از وظایف نمایندگی من است.

وی ادامه داد: هم چنین می‌خواهم که همه قانونگذاران محبوس حزب دموکراتیک خلق در این دیدار پارلمانی از طریق ارتباط مجازی حضور داشته باشند.  

دمیرتاش این درخواست را پس از ارائه دفاعیات وزارت دادگستری به دادگاه قانون اساسی در پرونده شکایت این حزب مبنی بر اینکه حبس نمایندگان پارلمان به معنای نقض حقوق قانونی آنها به عنوان نماینده منتخب پارلمان است، مطرح کرد.

بر اساس دفاعیات وزارت دادگستری دولت ترکیه، حبس این نمایندگان پارلمان به معنای سلب نمایندگی آنها نیست. همه حقوق آنها به عنوان نماینده پارلمان ادامه دارد.  

بر همین اساس حزب دموکراتیک خلق اعلام کرده است که ارتباط مجازی نمایندگان محبوس در جلسات نمایندگی نباید مغایرتی با قانون داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان