arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۶

نشست کمیسیون کدکس غذایی در ژنو برگزار شد

بر اساس این گزارش؛ محمد حسین شجاعی، مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد و هماهنگ کننده کمیته خاور نزدیک نیز فعالیتها و اقدامات کمیته مربوطه را تبیین کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مراسم افتتاحیه چهلمین نشست کمیسیون کدکس غذایی با حضور مسولان FAO/WHO، کشورهای عضو و ناظرین مرتبط اجلاسیه های بین المللی در ژنو سوییس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، قبل از افتتاح رسمی نشست مذکور جلسه کمیته هماهنگی منطقه ای خاور نزدیک با هدف هماهنگی نظرات اعضای منطقه، به ریاست نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد؛ در نشست اصلی کمیسیون کدکس غذایی، هماهنگ کنندگان  ۶ کمیته منطقه ای آفریقا ،اروپا ،آسیا ،آمریکای لاتین، آمریکای شمالی و خاور نزدیک، گزارش کمیته های مربوطه را ارائه کردند.

بر اساس این گزارش؛ محمد حسین شجاعی، مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد و هماهنگ کننده کمیته خاور نزدیک نیز فعالیتها و اقدامات کمیته مربوطه را تبیین کرد.

این گزارش می افزاید، شجاعی(هماهنگ کننده منطقه خاور نزدیک) گزارش آخرین جلسه کمیته هماهنگی برای منطقه خاور نزدیک را که اردیبهشت ۹۶ در ایتالیا برگزار شده بود ارائه کرد و پس از آن کاندیداهای انتخابات کمیسیون به منظور افزایش همکاریها و ارتقا سطح اجرای فعالیتهای کدکس به معرفی خود، اهداف، اولویتها و برنامه هایشان پرداختند.

این نشست هرساله به منظور بررسی و تصویب استانداردهای بین المللی مواد غذایی با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی مصرف کنندگان و تسهیل تجارت و تبادل مواد غذایی بین کشورها برگزار می شود.

نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران به سرپرستی نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، از 25تیر تا 1 مرداد در چهلمین اجلاس کمیسیون کدکس مواد غذایی حضور دارند.

گفتنی است؛ سازمان ملی استاندارد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران همواره نقش فعالی در کدکس غذایی داشته، به عنوان رئیس کمیته منطقه ای خاور نزدیک ایفای نقش میکند.
نظرات بینندگان