arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۶
علیزاده طباطبایی:

مشارکتی‌ها اجازه ندادند شهردار وارد هیات دولت شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی گفت: شهردار تهران باید پاکدست باشد و دارای تجربه مدیریت کلان و بتواند به واسطه روابط خوب با هیات دولت، در جلسات دولت رفت و آمد کند.
 
به گزارش انتخاب، سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با «شهر فردا» با اشاره به شاخص‌های شهردار تهران گفت: آنچه لازم به توجه است آن است که شهرداری طی 14 سال گذشته با فساد گسترده روبرو بوده است، لذا وجود یک مدیر پاکدست که دارای تجربه مدیریت در سطح کلان باشد از ویژگی‌های شهردار آینده تهران خواهد بود.

وی افزود: یکی از دلایل موفقیت کرباسچی دز زمان مدیریت شهردار تهران قرار داشتن وی در کنار رئیس جمهور وقت بود به طوری که هر چند آقای حبیبی معاون اول بودند، اما در عمل کرباسچی قدرتی و نفوذی همانند معاون اول اقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت داشت و چنین موقعیتی این فرصت را فراهم کرده بود که بدون فوت وقت پروژه‌های عمرانی شهرداری جلو برود.

علیزاده طباطبایی خاطر نشان کرد: من در شورای شهر اول به عنوان منتخب مردم حضور داشتم، در آن شورا مصوب کردیم که شهردار عضو هیئت دولت باشد و بتواند بدون محدودیت در جلسات هیئت دولت شرکت کند اما دیدیم تنگ نظری‌های حزبی مانع از آن شد که آقای الویری شهردار وقت بتواند وارد هیات دولت شود چون مشارکتی‌ها اجازه ندادند و حتی آقای ملک مدنی را نیز به هیئت دولت راه ندادند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اول شهر تهران یادآور شد: این زاویه‌گیری حزبی در زمان مدیریت آقای احمدی نژاد نیز ادامه پیدا کرد و شهردار دائم گله‌مند از راه پیدا نکردن به هیات دولت بود، هرچند دوسال بعد شهردار تهران رئیس جمهور شد و گمان می‌رفت، رفت و آمد شهردار به هیات دولت از سرگرفته شود اما همچنان شهردار تهران دکتر قالیباف نه در زمان ریاست دولت نهم و دهم و نه در دولت آقای روحانی به هیات دولت راه پیدا نکرد.

وی ادامه داد: شهردار تهران باید یا دارای اقتدار و یا دارای ارتباطاتی باشد که بتواند هماهنگ با دولت اداره پایتخت را مدیریت کند، چراکه مدیریت تهران به هیچ وجه قابل مقایسه باسایر کلانشهرها نبوده و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که کدام یک از نامزدهای فعلی را مناسب برای تکیه زدن به شهرداری می دانید؟ گفت: محسن هاشمی به عنوان مدیری پاکدست، با دارا بودن 20 سال سابقه مدیریت کلان، اقتدار و توان لازم را برای برقراری تعامل با دولت، مجلس و قوه قضائیه داراست.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری ادامه داد: اداره شهر درارای پیچیدگی‌های بسیاری است که اگر مدیر تجربه و کارایی لازم را نداشته باشد با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اساسا مالکیت در ایران از مبنای حقوقی چندانی برخوردار نیست اما باید مقررات شهری به گونه ای تدوین شود که هرکس از مالکیت بیشتری برخوردار است عوارض بیشتری پرداخت کند.
نظرات بینندگان