arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۶

آغاز گفتگوهای اربیل – بغداد تحت نظارت واشنگتن با هدف تعویق رفراندوم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش فاش کرد که با نظارت و سرپرستی این کشور مذاکرات و گفتگوهای اربیل – بغداد با هدف تعویق رفراندوم اقلیم کردستان عراق آغاز شده است.

به گزارش انتخاب، خبرنگار شبکه تلویزیونی nrt در واشنگتن گزارش داده که برت مک کورگ در کنفرانس خبری اعلام کرده است که به مسئولین اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق گفته‌اند که مرحله کنونی برای برگزاری رفراندوم مناسب نیست، زیرا سخن از برگزاری آن در مناطق مورد منازعه به میان آمده که به مناطق تحت کنترل داعش نزدیک هستند.

وی فاش ساخته که با نظارت آمریکا، با هدف تعویق رفراندوم اقلیم کردستان، گفتگوهای اربیل و بغداد آغاز شده است اما به این نکته اشاره‌ای نکرده است که از نظر واشنگتن چه زمانی برای برگزاری رفراندوم مورد نظر مسعود بارزانی مناسب‌تر است.

برت مک کورگ با اشاره به هماهنگی‌های اقلیم و مرکز در نبرد علیه داعش گفت: این هماهنگی کلید پیروزی‌های صورت‌گرفته در نبرد علیه داعش بوده و لازم است توسعه یابد.

اظهارات نماینده ارشد آمریکا در منطقه در حالی است که احزاب سیاسی اقلیم کردستان بدون حضور دو حزب تاثیرگذار جنبش تغییر و جماعت اسلامی، روز 25 سپتامبر را به عنوان موعد برگزاری رفراندوم استقلال این منطقه از عراق مشخص کرده اند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان