arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۶

المیادین: آمریکا از بحران قطر و عربستان بهره برداری اقتصادی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'علی مراد' محقق سیاسی به شبکه خبری المیادین گفت که واشنگتن نقش برجسته ای در بحران قطر و عربستان دارد و آمریکایی ها در این بحران ‘فرصت یافتند تا قطر را مجبور به افزایش سرمایه خود در آمریکا کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، این محقق سیاسی روز گذشته (پنجشنبه) افزود: به همین دلیل به نفع آمریکا نیست که گزینه راه حل نظامی را برای این بحران برگزیند.
 
وی افزود: واشنگتن نقش برجسته ای در به وجود آوردن بحران قطر و عربستان که پس از گذشت سه روز از برگزاری نشست عربی - آمریکایی در ریاض به وجود آمد‘ دارد به طوری که سخنان بعدی ترامپ‘ آتش بحران را برافروخت.

وی ادامه داد: کاخ سفید از عربستان و کشورهای تحریم کننده قطر جانبداری کرد و وزارت خارجه آمریکا چنان وانمود کرد که به دوحه گرایش دارد درحالی که این اختلاف موضع چیزی جز تبادل نوبتی مواضع نیست.

این محقق سیاسی در مصاحبه با المیادین ادامه داد آمریکایی ها از ابتدا تلاش داشتند روی بحران قطر و عربستان برای به دست آوردن دستاورد اساسی که آن را هر چند در درازمدت به دست خواهند آورد سرمایه گذاری کنند و این دستاورد بیشتر اقتصادی است تا سیاسی.

مراد افزود: آمریکایی ها معتقدند این بحران فرصتی است تا قطر را مجبور به افزایش سرمایه گذاری در داخل خاک آمریکا کنند.

مراد ادامه داد: برخی سازمان های آمریکایی از انزوای قطر نگران هستند زیرا مسائلی که موجب وحدت برخی از این سازمان ها با قطر می شود زیاد است و اگر قطری ها به دلیل انزوا در این مسائل نفوذ کنند ‘موضع خوبی نخواهد بود.

کشورهای تحریم کننده قطر (عربستان، مصر، امارات، بحرین) در خردادماه گذشته به بهانه حمایت دوحه از تروریسم روابط دیپلماتیک خود را با این امیرنشین قطع کردند و قطر را تحت محاصره دریایی، هوایی و زمینی قرار دادند.
نظرات بینندگان