arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۶

واشنگتن: تلاش می‌کنیم طرف‌های بحران قطر را به گفت‌وگوهای مستقیم قانع کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت آمریکا قطر از وجود پیشرفتی ناچیز در مسیر رسیدن به حل بحران قطر خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در نشستی خبری گفت که واشنگتن تلاش‌ می‌کند طرف‌های بحران خلیج فارس را به آغاز گفتگوی مستقیم قانع کند.

وی از وجود پیشرفتی اندکی در مسیر رسیدن به حل بحران در روابط قطر با چند کشور عربی خبر داد و بر ضرورت اجرای توافق ریاض به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ورود طرف‌های بحران قطر به گفتگوی مستقیم، گام مهمی در حل بحران به شمار می‌رود.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ماموریت خود را در منطقه خلیج فارس به منظور پایان دادن به اختلاف بین قطر و چند کشور عربی به پایان رساند.

 سفر وزیر خارجه آمریکا به قطر در حالی پایان یافت که هیچ گشایشی در خصوص حل و فصل اختلاف محور سعودی با قطر دیده نمی شود و حتی خوشبین ترین طرفها در دوحه نیز  انتظاری جز آرام کردن این تنش از سفر تیلرسون ندارند.

روز پنجم ژوئن (15 خرداد) عربستان سعودی و امارات و بحرین و مصر قطر را به حمایت از تروریسم و نزدیکی به ایران متهم کرده و ضمن قطع  روابط خود با قطر  تحریم هایی اقتصادی علیه آن اعمال کردند.

این چهار کشور فهرستی از شروط را برای از سرگیری روابط با قطر ارائه کردند که کاهش سطح روابط با ایران و تعطیل کردن شبکه الجزیره برخی از این شروط است. قطر پاسخ رسمی خود به این خواسته ها را به کویت به عنوان میانجی حل این بحران تقدیم کرد و در نهایت کشورهای تحریم کننده این پاسخ قطر را منفی توصیف کرده و متعهد شدند گام های جدیدی علیه این کشور بردارند.
نظرات بینندگان