arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۶

آغاز اجرای طرح کارورزی از امروز در سراسر کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاه ها از امروز در سراسر کشور خبر داد.
 
به گزارش انتخاب، علاءالدین اِزوجی در مصاحبه اختصاصی با صداوسیما با بیان اینکه در این طرح که فقط برای شغل اولی ها اجرایی می شود 387 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه ها ثبت نام کرده اند گفت: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با سایر دستگاه های مسئول از جمله سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور موظف هستند از امروز کارورزان متقاضی را برای طی کردن دوره های آموزشی به واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین بنگاه های اقتصادی پذیرنده معرفی کند.
 
وی طول دوره های آموزشی مهارتی کارورزان را در بنگاه های اقتصادی 4 تا 6 ماه اعلام کرد و افزود: در این مدت دولت موظف شده است برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها در مقطع کاردانی 270 هزار تومان، در مقطع کارشناسی 310 هزار تومان و درمقطع ارشد و دکترا نیز 350 هزار تومان به کارورزان کمک هزینه آموزشی بپردازد.
 
اِزوجی شرط ادامه فعالیت در واحدهای پذیرنده را رضایت مدیران این واحدها و موفقیت در آزمون های پیش بینی شده دانست.

مشاور وزیر تعاون گفت: براساس اجرای این طرح واحدهای پذیرنده به مدت 2 سال مشمول مشوق های بیمه ای کارفرمایی دولت می شوند.

ازوجی با بیان اینکه در مراحل ثبت نام از فارغ التحصیلان دانشگاه ها افراد دیگری تقاضای خود را برای اشتغال اعلام کرده اند افزود: دولت در نظر دارد از ظرفیت این گروه از متقاضیان که تعداد زیادی از آنان نیز شغل اولی هم نیستند در سایر طرح ها استفاده کند.

وی با تاکید براینکه ثبت نام از شغل اولی ها تا پایان اسفند نیز امسال ادامه دارد از بنگاه های اقتصادی خواست درخواست های خود را برای پذیرش شغل اولی ها اعلام کنند .
نظرات بینندگان