arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۶

دیدار دوجانبه روسای جمهور آمریکا و چین با محوریت کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه 20 دیدار کردند و طبق انتظارات، یکی از محورهای اصلی گفت‌وگویشان موضوع کره شمالی بوده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، دونالد ترامپ به رئیس‌جمهور چین در حاشیه نشست گروه 20، درباره بحران شبه جزیره کره و کره شمالی گفت که «باید کاری انجام شود».

در ادامه دیدارهای سران کشورهای گروه 20 در هامبورگ آلمان، روسای جمهور چین و آمریکا در حاشیه این نشست دیدار دوجانبه ترتیب دادند.

به گزارش سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ در این دیدار با اشاره به آزمایش‌های موشکی کره شمالی و بحران در شبه جزیره کره گفت که «باید کاری انجام شود».

رئیس ‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه «در نهایت» این بحران حل و با توفیق همراه خواهد شد، افزود: «شاید این کار زمان بیشتری از آنچه من دوست دارم، طول بکشد».

رئیس‌جمهور چین در این دیدار تاکید کرد که کشورش «همچنان کاملا به خلع سلاح شبه جزیره کره است» اما راه‌حل بحران در شبه جزیره باید از طریق مذاکره و مشارکت جامعه بین‌المللی حل شود.

ترامپ پس از پایان دیدارش با «شی جین پینگ» در توئیتی درباره این دیدار نوشت: «ما دیداری عالی درباره تجارت و کره شمالی داشتیم».
نظرات بینندگان