arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۶

تحریر الشام خطاب به ترکیه: وارد ادلب بشوید، کشته می شوید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه تکفیری - تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) نیروهای وابسته به ترکیه را تهدید کرد که در صورت ورود به ادلب کشته خواهند شد. این در حالی است که ترکیه یکی از حامیان این گروه به شمار می رفت.

به گزارش انتخاب، شبکه خبری المیادین روز شنبه گزارش داد، گروه تروریستی تحریر الشام اعلام کرد که از مرزهای ادلب در شمال غرب سوریه در برابر هرگونه حمله احتمالی از سوی نیروهای پنتاگون و ترکیه برای حمله به این استان محافظت می کند.
 
براساس این گزارش، این گروه تروریستی اقدام به استقرار توپخانه ای مشرف بر مرزهای سوریه - ترکیه در نزدیکی گذرگاه 'باب الهوی' در شمال ادلب کرده است.

یکی از سرکرده های این گروه تروریستی همچنین از گروه احرار الشام خواست که اعضای خود را علیه این گروه تحریک نکند.

وی گروه تروریستی احرار الشام را به عقب گرد و ایجاد تفرقه میان این گروه ها متهم کرد.

این درحالی است که جبهه النصره و جیش الاسلام در روزهای گذشته بار دیگر در غوطه شرقی دمشق درگیر شده اند که در این درگیری ها تاکنون 30 نفر از عناصر این گروه های تروریستی کشته شده اند.

جبهه النصره با پشتیبانی گروه تروریستی فیلق الرحمن بر مواضع تروریست های جیش الاسلام در مزارع الاشعری در بخش جنوبی غوطه شرقی مسلط شد.

گروه تروریستی جیش الاسلام 15 روز پس از درگیری های طولانی، اعلام کرد که به حضور جبهه النصره در غوطه شرقی پایان داده است.

درگیری های شدید میان دو گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام و گروه های تروریستی تکفیری جبهه النصره و فیلق الرحمن از روز جمعه 8 اردیبهشت ماه در شرق پایتخت سوریه آغاز شد.

درگیری میان گروه های تروریستی جیش الاسلام مورد حمایت عربستان از یک سو و فیلق الرحمن و جبهه النصره مورد حمایت قطر یک هفته در غوطه شرقی ادامه داشت و بیش از 150 تروریست از دو طرف کشته شدند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان