arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

بدترین سناریوی پیش بینی شده وزارت نیرو به وقوع پیوست / ثبت رکورد هشدار دهنده 55 هزار مگاواتی مصرف برق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرعامل توانیر گفت: پیک مصرف برق کشور امروز یک رکورد بی‌سابقه را در تاریخ صنعت برق شکست و به رقم هشداردهنده 55 هزارمگاوات رسید.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، «آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر در مورد پیک مصرف برق امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوای کشور در روز جاری پیک مصرف برق به طرز بی‌سابقه‌ای بالا رفت و به حدود 55 هزار مگاوات رسید.

وی افزود: ثبت این رکورد برای صنعت برق کشور در طول تاریخ این صنعت بی سابقه بوده و تداوم آن در روزهای آتی می‌تواند برای این صنعت مشکل زا باشد.

وی تأکید کرد: متاسفانه با وقوع این پیک برق، بدترین سناریوی پیش‌بینی شده برای وزارت نیرو به‌وقوع پیوسته و انتظار می‌رود در صورت گرم‌تر شدن هوا این روند نیز تداوم یابد.

وی تصریح کرد: شرایط کنونی برای صنعت، یک شرایط ریسک‌پذیر است و امیدواریم مردم عزیز با همکاری خود با این صنعت مانع از افزایش بیشتر پیک و ایجاد محدودیت‌های اجباری از سوی وزارت نیرو برای خاموشی شوند.

وی ادامه داد: تداوم این وضعیت باعث خواهد شد تا در این ایام مناطق گرمسیری کشور با مشکلات عدیده ای مواجه شوند و از مردم می‌خواهیم برای رفاه حال هموطنان عزیز این مناطق، میزان مصرف برق خود را به‌ویژه در ساعات اوج 12 تا 16 بعد از ظهر و 21 تا 23 شب پایین بیاورند.

وی گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای آتی تابستان دمای هوا به طور متوسط حدود 1.5 درجه در کشور بالا خواهد رفت و ما می‌بایست خود را برای این شرایط آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه عمده مصرف برق در روزهای اخیر مربوط به بخش‌های غیرمولد بوده است، گفت: با تعدادی زیادی از صنایع سنگین جهت کاهش فعالیت خود در زمان پرباری هماهنگ شده، اما چیزی که مشاهده می‌شود این است که عمده مصرف مربوط به بخش خانگی و عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این روزها بخش‌های تجاری، خانگی و ادارات دولتی با صنعت برق نهایت همکاری را داشته و با توجه به توصیه‌های توانیر در مدیریت مصرف برق، بویژه در این روزهای حساس، یاریگر ما باشند.

وی در پایان به مردم اطمینان خاطر داد: پرسنل صنعت برق لحظه به لحظه و به صورت شبانه روز در حال آماده باش و رصد شبکه برق کشور هستند با اینحال مدیریت درست و به موقع شبکه و کمک به پایداری آن بدون همکاری مردم عزیز در سراسر کشور مقدور نخواهد بود.

 
نظرات بینندگان