arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

بیانیه کشورهای تحریم کننده قطر: دوحه پاسخ منفی داد/ تحریم‌ها ادامه می‌یابد / این کشور جدی بودن شرایط را درک نکرده است

وزیران امور خارجه کشورهای تحریم کننده قطر در بیانیه پایانی خود در قاهره اعلام کردند که دوحه به حل بحران بوجود آمده پاسخ منفی داد و نمی‌توان از نقش مخرب قطر چشم‌پوشی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بیانیه مشترک چهار کشور تحریم‌کننده دوحه که عصر چهارشنبه صادر شد، آمده است: قطر باید از حمایت از تروریسم و دخالت در امور دیگر کشورها دست بردارد و باید به مفاد توافق ریاض پایبند باشد.
 
به گزارش «انتخاب»؛ بیانیه کشورهای تحریم‌کننده می افزاید: پاسخ قطر مایه تأسف است و نشان می‌دهد که این کشور جدی بودن شرایط را درک نکرده است.

در این بیانیه آمده است: رایزنی و نشست بعدی ما در منامه خواهد بود.

کشورهای حاضر در این نشست همچنین از آنچه "مواضع ترامپ در مبارزه با تروریسم" نامیدند؛ و نیز از نقش میانجیگری امیر کویت تقدیر و تشکر کردند.

 در بیانیه چهار کشور محاصره کننده قطرکه از سوی وزیر خارجه مصر قرائت شد آمده است که پاسخ قطر در مجموع منفی و بی محتوا بوده است.

مصر: مسامحه با قطر ممکن نیست!

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک 4 وزیر خارجه کشورهای تحریم کننده قطر گفت: ما طی دو جلسه بحران قطر و کیفیت برخورد با آن را بررسی کردیم و از پاسخ منفی کشور قطر به مطالبات خود ابراز تاسف می کنیم.

وزیر خارجه مصر مدعی شد: مطالبات ما از قطر با هدف حمایت از امنیت ملی عربی و مبارزه با تروریسم است.

وزیر امور خارجه مصر گفت موضع کشورهای تحریم کننده قطر بر اساس اصول بین المللی است و برخورد مسامحه آمیز با نقش تخریبی قطر برای ما امکان پذیر نیست.

 از سوی دیگر، وزیر خارجه امارت در کنفرانس خبری چهار کشور محاصره کننده قطر گفت: باید تلاش همگانی بین المللی انجام گیرد تا منطقه از وجود کسانی که حامی تروریسم هستند پاک شود.

وزیر خارجه امارات گفت: قطر طی دو دهه گذشته ثابت کرده است که دیدگاه آن خونریزی و تخریب است.

اما عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: به محاصره اقتصادی و سیاسی قطر ادامه می دهیم تا زمانی که سیاست های خود را اصلاح نماید.

الجبیر در اظهاراتی گستاخانه، بار دیگر ایران را حامی تروریسم و عربستان را در خط نخست مبارزه با تروریسم در جهان عنوان کرد(!)

اما وزیر خارجه بحرین پیش از قطر، به اخوانی ها حمله کرد و گفت: گروه اخوان المسلمین به مصر و کشور ما آسیب زده اند و ما آنها را گروهی تروریستی می دانیم.

وزیر خارجه بحرین افزود: نشست امروز نشستی هماهنگی بوده و در تصمیم گیری عجله نخواهیم کرد بلکه تصمیمات ما مدبرانه خواهد بود.

وی تاکید کرد: موضوع تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس در چهار چوب این شورا بررسی خواهد شد و تصمیم در مورد تعلیق قطر از حضور در شورای همکاری خلیج فارس، تنها از طریق این شورا اتخاذ خواهد شد.
نظرات بینندگان