arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

پاپ خواستار راهکار دموکراتیک برای خشونت‌های ونزوئلا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پاپ فرانسیس خواستار پایان یافتن خشونت‌ها در ونزوئلا شده و از این کشور خواسته است تا یک راهکار دموکراتیک را برای حل و فصل مشکلات پیدا کند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، پاپ فرانسیس روز یکشنبه در سخنانی خواستار پایان خشونت های خونین در ونزوئلا شده است. وی از مقام های رسمی ونزوئلا خواسته است تا یک راهکار دیپلماتیک برای حل و فصل مشکلات پیدا کنند.

پاپ در سخنانی تاکید کرد: من برای این ملت عزیز دعا می کنم و نزدیکی و همدردی خود را با کسانی که فرزندانشان را در خیابان های این کشور از دست دادند، اعلام می نمایم.

اظهارات پاپ دو روز پس از آن بیان شده است که 4 نفر دیگر از معترضان در جریان خشونت های مرگبار در ونزوئلا جان خود را از دست داده اند. با کشته شدن این افراد، تعداد تلفات خشونت های ونزوئلا از ابتدای آوریل تاکنون به بیش از 89 نفر رسیده است.

پاپ افزود: من خواستار پایان یافتن خشونت و یک راهکار مسالمت آمیز و دموکراتیک برای این بحران هستم.

هیچ گونه جزییات رسمی درباره کشته شدن این 4 نفر در جریان اعتراضات ونزوئلا اعلام نشده است ولی یکی از رهبران مخالفان تاکید کرده است که این افراد بین 20 تا 49 سال سن داشته و به ضرب گلوله کشته شده اند.

پس از شکست مذاکرات سال گذشته با حمایت واتیکان برای پایان دادن به این بحران، جامعه بین المللی خواستار میانجیگری مجدد شده است.

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند.

این بدترین و خشونت بارترین اعتراضات علیه دولت مادورو از سال 2013 میلادی تاکنون به شمار می رود.
نظرات بینندگان