arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

آمریکا ایران را به قاچاق انسان متهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزارت خارجه آمریکا در ادمه رویکرد خصمانه علیه ایران در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر کرده، تهران را در فهرست کشورهای «سطح سوم» از حیث قاچاق انسان قرار داد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا در ادمه رویکرد خصمانه علیه ایران در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر کرده، تهران را در فهرست کشورهای «سطح سوم» از حیث قاچاق انسان قرار داد.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا کشورها بر اساس تلاش در راستای رفع مشکل قاچاق انسان در چهار سطح رده‌بندی شده‌اند: سطح اول، کشورهایی که وجود مشکل قاچاق انسان را پذیرفته‌اند و در حال تلاش برای رفع آن هستند. آخرین سطح (موارد ویژه) در سوی دیگر این طیف کشورهایی را تشکیل می‌دهند که از حیث دچار بودن به این معضل، وضعیت خاصی دارند. لیبی، سومالی و یمن در این فهرست قرار دارند.  

واشنگتن در این گزارش مدعی شده ایران علی‌رغم آنکه تلاش محسوسی برای رفع این معضل انجام نداده گام‌هایی مانند راه‌اندازی مراکزی برای کمک به قربانیان قاچاق انسان را هم راه‌اندازی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرده که ایران با برخی دولت‌ها برای افزایش همکاری‌ها جهت رفع مشکل قاچاق انسان، توافقاتی به انجام رسانده است.

 واشنگتن، امروز چین را هم در فهرست کشورهای رده سوم قرار داد.
نظرات بینندگان