arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

معاون حقوقی رئیس جمهور:ستاد اقامه نماز جمعه تهران رسما از مردم و رئیس جمهوری عذرخواهی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون حقوقی رئیس جمهوری به یک مداحی جنجالی پیش از خطبه های عید سعید فطر در تهران واکنش نشان داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری  در پاسخ به سوالی در خصوص مداحی حاشیه ساز روز گذشته در مراسم عید سعید فطر مصلای امام خمینی تهران، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز جمعه تهران باید رسما از مردم ایران به ویژه نمازگزاران عید سعید فطر در مصلای تهران و نیز از رئیس جمهور به خاطر بی ادبی و هتاکی مراسم روز عید، عذرخواهی کند.
 
وی افزود: پذیرفته نیست که ستاد اقامه نماز جمعه تهران از محتوای اشعار این مداح بی اطلاع بوده باشد؛ زیرا کسانی که برای مراسم نمازجمعه دعوت می شوند؛ اعم از خطیب، مداح، سخنران پیش از خطبه ها و حتی کسی که شعارها را بیان می کند با دقت از سوی این ستاد دعوت می شوند.
 
معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: البته در مورد عدم رعایت عدالت در برخی تریبون های نمازجمعه خصوصا در تهران، صحبت بسیار است که فعلا از آن صرف نظر می کنم.
 
انصاری در پاسخ به اینکه رئیس ستاد اقامه نمازجمعه تهران گفته «از تمامی طیف‌های داخل نظام برای حضور در این تربیون دعوت صورت می‌گیرد»، گفت: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد، زیرا وقتی فهرست سخنرانان نمازجمعه تهران در 12 سال گذشته را نگاه می کنیم و همچنین به مداحانی که به این تربیون دعوت می شوند دقت می کنیم، خلاف این موضوع را می بینیم.
 
وی یاداور شد: ما سخنرانان بسیار فاضل، شایسته، صاحب تحلیل و انقلابی از میان یاران امام و اساتید دانشگاه داریم که به دلیل نگاه سیاسی متفاوت هیچ گاه از آنها برای ایراد سخن در این مراسم دعوت نمی شود و در حقیقت بخشی از مردم را که تفکری غیر از تفکر حاکم بر ستاد اقامه نمازجمعه دارند از این رسانه عمومی محروم هستند؛ همانگونه که مداحان با سواد، آزاداندیش، انقلابی، خوش لحن، خوش ذوق و محبوبی داریم که در این تریبون همچون صدا و سیما جایی ندارند.
 
انصاری همچنین با انتقاد از بی توجهی به برخی منبری های مشهور، گفت: اگر نگاهی به مراسم احیاء شب های قدر از شبکه های مختلف صدا و سیما کنیم می بینیم که همه ساله به صورت تکراری برنامه های سخنرانی افراد خاصی پخش می شود، در حالی که سخنرانی های پرمحتوا تری را در تهران و شهرهای مختلف داریم که کوچکترین انعکاسی از آنها در رسانه ملی دیده نمی شود.
 معاون حقوقی رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که به این بی عدالتی رسانه ای پایان داده شود و مردم بتوانند از ظرفیت تبیین اندیشه های قرآنی و مفاهیم دینی توسط افکار و شخصیت های مختلف بهره مند شوند.
نظرات بینندگان