arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

رئیس هواپیمایی قطر با اشاره به کمک‌های ایران: در وقت نیاز است که دوستان واقعی خود را می توان شناخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس خطوط هوایی قطر در پاسخ به سئوالی درباره موضع ایران در خصوص بحران قطر گفت ، کشور ما کوچک است اما دوستان بزرگی دارد.

به گزارش انتخاب؛ رئیس خطوط هوایی قطر تحریم قطر ایرویز را اقدامی غیرقانونی توصیف و آمریکا را به شعله ورتر کردن آتش بحران بوجود آمده متهم کرد.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان،­ اکبر الباکر رئیس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در گفتگوی اختصاصی با این شبکه در دوحه گفت: « وضعیت پیش آمده مصداق نمایش مضحک رفتار متمدنانه است. شرکتهای هواپیمایی، بازوی سیاسی دولتها نیستند بلکه شرکتهای تجاری هستند که بلیط می فروشند. اما حالا ما را به نوعی تحریم کرده اند که گویی سازمانی جنایتکارانه هستیم و به ما اجازه نمی دهند به مسافرانمان خدمات بدهیم.

اکبر الباکر درباره مواضع آمریکا درخصوص بحران پیش آمده گفت:« پانزده هزار آمریکایی در قطر هستند. ده هزار نیروی نظامی آمریکایی در قطر هستند. مرکز اصلی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه در قطر است. مردم امریکا باید درباره این مسئله (مواضع دولت ترامپ درخصوص قطر) قضاوت کنند . من نمی خواهم درباره ترامپ اظهارنظر کنم. من به شدت مایوس شده ام زیرا هرگز انتظار نداشتم کشوری که در مقابله با تروریسم به شدت به کشور من وابسته است، اینگونه انفعالی نظاره گر ماجرا باشد. آمریکا باید تلاش کند که این محاصره قطر را بشکند و نه اینکه عقب بنشیند و نظاره گر باشد و روی آتش بوجود آمده بنزین بریزد.»

اکبر الباکر در پاسخ به سوالی درباره مواضع ایران درباره بحران قطر و همسایگانش گفت:«در زمان نیاز است که می توان دوستان واقعی را شناخت. ما دوستان زیادی داریم. درست است که قطر کشور کوچکی است اما دوستان بزرگ بسیاری دارد که به قطر کمک خواهند کرد تا بتواند این محاصره اعمال شده را دوربزند و حیات عادی داشته باشد. آنها (کشورهای همسایه) با درافتادن با قطر همانند کسانی هستند که از درخت بسیار بلندی بالا آمده اند و حالا نمی دانند چگونه پایین بروند. آنها فقط درصورتی می توانند از این درخت پایین بروند که خودشان را زخمی کنند. شرکت قطر ایرویز شرکت هواپیمایی قوی خواهد بود و حکومت قطر دوام خواهد آورد.»
نظرات بینندگان