arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

فشارهای آمریکا بر لبنان برای نپذیرفتن رهبران حماس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی منابع دیپلماتیک غربی اعلام کردند: سفارت آمریکا در بیروت اعمال فشارهایی را بر مسؤولان لبنانی برای عدم استقبال از رهبران حماس وارد کرده است.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، پیشتر دوحه پنج تن از رهبران حماس از جمله سه عضو دفتر سیاسی که شامل ۱۸ عضو است را اخراج کرد. دوحه  به دلیل فشارهای آمریکا و تل‌آویو این کار را کرد.

صالح العاروری، عضو دفتر سیاسی حماس از برجسته‌ترین افرادی محسوب می‌شود که از قطر اخراج شده است. به ویژه اینکه ترکیه نیز پیشتر در چارچوب مذاکرات میان آنکارا و تل‌آویو برای عادی سازی روابط میان طرفین وی را از خاک خود تبعید کرده بود. چون به تصور مسؤولان رژیم صهیونیستی العاروری در عملیات ربودن جوانان اسرائیلی در سال ۲۰۱۴ مشارکت داشت.

منابع دیپلماتیک غربی اظهار داشتند: به دنبال اینکه مسؤولان قطری به رهبران حماس لزوم خروج پنج رهبر این جنبش را ابلاغ کردند به طوریکه رهبری حماس آنها را به کشورهایی چون مالزی، لبنان و ایران منتقل کنند رایزنی‌هایی را انجام داده است.

این منابع افزودند: برخی دیپلمات‌های آمریکایی در تماس با مسؤولان لبنانی از آنها خواستند به این مقامات حماس حق اقامت نداده و شرایط حمایت از هر رهبر دیگری که از دوحه تبعید می‌شود را فراهم نکنند. 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان