arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

ابراز نگرانی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل از بحران قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات اخیر قطر به امارات و بحرین هشدار داد که تهدیدهای اخیر این دو کشور زمینه را برای نقض حقوق بشر فراهم می‌کند.

به گزارش انتخاب، به نقل از الیوم السابع، زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: تهدیدهای امارات و بحرین مبنی بر زندانی کردن یا جریمه افرادی که با قطر ابراز "همدردی" می‌کنند موجب نگرانی بسیار است چراکه این اقدام نقض آشکار حق آزادی بیان به شمار می‌آید.

در این بیانیه آمده است : به وضوح مشخص است اقداماتی که علیه قطر صورت می‌گیرد از نظر حجم و دامنه اجرایی آن بسیار گسترده است و احتمال دارد که این اقدامات تا حد زیادی زندگی هزاران تن از زنان، کودکان و مردان بی‌گناه را مختل کند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین نگرانی خود را نسبت به تاثیر احتمالی تصمیم عربستان، امارات، مصر و بحرین درخصوص قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با قطر بر حقوق بسیاری از مردم این کشور اعلام کرد.

وی افزود: سازمان ملل گزارش‌هایی را درخصوص صدور دستوراتی در حق گروه‌هایی از مردم دریافت می‌کند که طبق دستور دولت آنها را به ترک کشور محل اقامتشان و یا بازگشت به سرزمین‌شان ملزم می‌کنند.

وی هشدار داد: چه بسا این امر وضعیت زوج‌های دو قومیتی و کودکانشان را نیز شامل شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان