arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

اسلحه کشی نماینده مجلس به روی داعشی‌ها/ 17 خرداد خانه ملت به روایتی دیگر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ساعت حوالی 10 صبح روز چهارشنبه 17 خرداد بود که صدای گلوله اسلحه تروریست ها سکوت خانه ملت را در هم شکست و جمعی از مردم بیگناهی که به امید باز شدن گرهی از مشکلاتشان پا به خانه خود گذاشته بودند مانند برگ های خزان زده در بهارستان کشور به زمین افتادند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرجنوب، مردمي كه به اميد ديدار نمايندگان شان پا به مجلس گذاشته بودند و با گلوله هاي جانيان داعشي ديگر نفسي برايشان باقي نمانده بود اما هنوز لحظاتي نگذشته بود كه ورق برگشت و با حضور نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي، نظامي و انتظامي راه فرار تروريست ها بسته شد و پرونده اين ترور كور با هلاكت 4 تروريست بسته شد اما در طول چند روز گذشته در ميان انبوه خبرهايي كه از حادثه تروريستي تهران منتشر مي شود يك خبر براي فارسی ها قابل تامل بود و آن هم درگيري مسلحانه يكي از نمايندگان اين استان با داعشي ها در خانه ملت بود.

نماينده مردم فيروزآباد، قير و كارزين و فراشبند كه تنها نماينده اي بود كه به صورت رو در رو با تروريست ها رو به رو شده بود، اين بار داستان برخورد خود با داعشي ها در مجلس را به روايتي ديگر اين گونه با خبرنگار ما مطرح كرد: در روز حادثه من تا ساعت 10 صبح در صحن مجلس بودم و پس از آن با توجه به آن كه چند میهمان داشتم براي استقبال از آن ها از صحن مجلس خارج و به سمت ساختمان ملاقات هاي مردمي راه افتادم البته قبل از رفتن به ساختمان شماره 2 ابتدا به دفتر خود در طبقه چهارم مراجعه كردم كه چون مدير دفترم حضور نداشت خود براي استقبال از میهمانان به سمت درب ورودي ساختمان شماره 2 محل ملاقات هاي مردمي رفتم. كورش كرم پور افزود: ورود به ساختمان شماره 2 به گونه اي است كه افراد بايد ابتدا مجوز خود را ارايه داده و پس از آن از گيت مخصوص مراجعين وارد شوند. زماني كه من پس از احوالپرسي با مامورين گيت دوم از آن جا عبور كرده و به گيت اول رسيدم، ناگهان صداي شليك گلوله را از فاصله يكي دو متري خودم شنيدم و بلافاصله روي زمين دراز كشيدم، متوجه شدم پاسداري كه مسئول گيت اول بود به شهادت رسيد.

وي ادامه داد: ابتدا فكر كردم تنها يك نفر اين اقدام را انجام داده اما پس از آن چند تروريست را در فاصله چند قدمي خود ديدم كه در حالي كه ا... اكبر مي گفتند با اسلحه كلاشينكف به مردم و كاركنان شليك مي كردند و من نيز چون اسلحه اي نداشتم روي زمين دراز كشيدم. آنها پس از به شهادت رساندن چند نفر و مجروح كردن تعدادي ديگر از آن محل عبور كردند و من به صورت معجزه آسايي نجات پيدا كردم. كرم پور اضافه كرد: پس از اين اتفاق آن ها كه مقاديري مواد منفجره و سلاح به همراه داشتند قصد ورود به مجلس را داشتند كه به اشتباه به سمت ديگر و طبقه اول رفتند. من نيز زماني كه شهدا و مجروحين را ديدم بلافاصله اسلحه كلت پاسدار و هم رزم شهيد خود را برداشتم و به مامور پليس كه تازه به ورودي محل رسيده بود گفتم كه نگذارد كسي ديگر وارد شود پس از آن به دنبال تروريست ها كه به طبقه اول رفته بودند رفتم و در آن جا با آن ها درگيري كوچكي داشتم اما چون نگران صحن مجلس بودم پس از گذشتن از چندين مانع و نرده هاي بلند كه باعث آسيب ديدگي پايم شد خود را به صحن علني مجلس رساندم و در طول راه نيز به كاركنان اعلام كردم كه خود را به محل امن برسانند.

وي گفت: در حالي كه اسلحه در دست داشتم و پيراهنم خوني شده بود وارد صحن شدم و بلافاصله با همكاري دكتر پزشكيان، نایب رئيس مجلس تمهيدات لازم انجام شد و من پس از كسب اجازه از رئيس مجلس اسلحه كمري را تحويل داده و يك اسلحه كلاشينكف تحويل گرفته و بار ديگر به طبقات 2 و 3 كه محل درگيري با تروريست ها بود برگشتم و با آن ها درگير شدم. كرم پور كه خود از پاسداران 8 سال دفاع مقدس، جانباز 40 درصد و برادر 3 شهيد است، گفت: در آن زمان اولويت اصلي ما حفظ امنيت و جان نمايندگان مردم بود و بايد در اين راه با تروريست ها درگير مي شديم البته تعدادي از نمايندگان هم داوطلب شدند تا اسلحه به دست گرفته و به مقابله با تروريست ها بروند كه اين اجازه به آنان داده نشد اما در ادامه پس از آن كه تا ساعت 15 با تروريست ها درگير بوديم با توجه به حضور نيروهاي زبده امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي و برقراري امنيت محل را ترك كرده و به صحن بازگشتم. نماينده مردم فيروزآباد، فراشبند و قير و كارزين در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: من از ايل قشقايي هستم و با اسلحه بزرگ شده ام و اگر اين كار را نميكردم بايد پاسخ همرزمان شهيد خود را مي دادم. بنابراين اسلحه هم رزم شهيد خود را برداشتم و تنها به رسالت خود و پاسداري از ارزش هاي نظام اسلامي عمل كردم.
نظرات بینندگان