arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

هشدار درباره افزایش تعداد آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس آمریکایی گفت، کره‌شمالی در صورت ادامه پرتاب‌های موشکی‌اش با سرعت فعلی ممکن است به میانگین پرتاب یک موشک در هر ۲.۱ هفته برسد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، تروی استانگارونه، مدیر ارشد امور کنگره‌ای در موسسه اقتصادی کره آمریکا این براورد آماری را بعد از تحلیل تعداد پرتاب‌های موشکی کره شمالی از سال ۲۰۱۲ بعد از به قدرت رسیدن کیم جونگ اون ارائه کرد.

او در مقاله‌ای نوشت: کیم جونگ اون از زمان به قدرت رسیدن در کره شمالی در دوره ۲۰۱۲ – ۲۰۱۶ میانگین ۱۰.۸ آزمایش موشکی را در سال انجام داد. با این حال این آزمایش‌ها در سال‌های اخیر با شدت و تعداد بیشتری انجام شد.

کارشناس مذکور گفت: در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ کره شمالی مجموعا هشت آزمایش موشکی انجام داد.

او گفت: اگر سال‌های اولیه را کنار بگذاریم و تنها دوران اخیر را که همراه با افزایش نرخ این آزمایش‌ها بوده در نظر بگیریم در فاصله ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ کره شمالی هر سال ۱۵.۳ آزمایش موشکی داشته است.

وی تاکید کرد: اگر آزمایش‌های موشکی کره شمالی با سرعت فعلی در سال جاری میلادی ادامه پیدا کند ما باید انتظار انجام میانگین یک آزمایش در هر ۲.۱  هفته و انتظار ۱۳ تا ۱۴ آزمایش دیگر داشته باشیم.

استانگارونه هشدار داد: جامعه بین‌المللی باید آماده پاسخ سریع‌تر و افزایش سرعت آزمایش‌های موشکی کره شمالی از طریق گزینه‌های مربوط به تشدید تحریم‌های چندجانبه باشد.
نظرات بینندگان