arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

پاسخ بوریس جانسون به انتقادهای رهبر اپوزیسیون انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه انگلیس گفت، اینکه مردم درباره نحوه در رفتن عامل حمله تروریستی اخیر لندن از دست شبکه امنیتی ما سوال می‌پرسند حق آنها است و قابل درک است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای با بی بی سی گفت، نگرانی‌های مربوط به حمله تروریستی اخیر انگلیس را درک می‌کند. وی در عین حال به انتقادهای رهبر حزب کارگر انگلیس از طرح کاهش نیروهای پلیس پاسخ داد.
 
بوریس جانسون گفت: اینکه کسی منابع پلیس را مقصر حملات تروریستی معرفی کند یعنی او از بار مسئولیت این "آشغال‌ها" کاسته است.
 
او تاکید کرد: این قابل درک است و مردم حق دارند که سوال کنند چرا عامل حمله تروریستی لندن در تصاویر سابقا پخش شده از تلویزیون حضور داشته است و بپرسند چه اتفاقی افتاده و این فرد چطور از دست شبکه امنیتی فرار کرده است؟
 
او خاطرنشان کرد: من زیاد در این باره نمی‌توانم اظهارنظر کنم چون یک تحقیقات درباره این حمله در جریان است اما یک نکته را روشن می‌کنم و آن اینکه زمانی که به این اتفاق نگاه کنیم و اقدامات پلیس را بررسی می‌کنیم نباید تمرکزمان از مسئولیت کسانی که این حمله را انجام دادند یعنی تروریست‌ها منحرف شود.
 
جانسون گفت: زمانی که جرمی کوربین می‌گوید مساله مربوط به کاهش تعداد نیروهای پلیس است من می‌گویم که از نظر آن این اشتباه است و تعداد نیروهای پلیس در شهر لندن بالا باقی مانده است. در درجه دوم ما بودجه‌های پلیس را در سال ۲۰۱۵ حفظ کردیم اما تا جایی که به خاطر دارم حزب کارگر می‌خواست این بودجه ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.
نظرات بینندگان