arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

واکنش "نتانياهو" به عدم انتقال سفارت آمريکا به قدس اشغالي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در واکنش به تصميم دولت آمريکا براي ابقاي سفارت در تل‌آويو، اين اقدام را مانع دور شدن صلح توصيف کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي روز پنج‌شنبه به تصميم دولت آمريکا به ادامه عدم انتقال سفارت اين کشور به قدس اشغالي، واکنش نشان داد.
 
در بيانيه دفتر نتانياهو عنوان شده است که عدم انتقال سفارتخانه‌ها به قدس «صلح را بيش از پيش دور از دسترس قرار مي‌دهد، چراکه در اين توهم فلسطيني‌ها مي‌دمد که ملت يهود و دولت يهود ارتباطي با اورشليم (قدس اشغالي) ندارند.»
 
نتانياهو تصميم دولت آمريکا را «مايه تأسف» توصيف کرده، اما گفته «قدردان» اظهار لطف «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا است.
 
بر اساس قانوني که در سال ۱۹۹۵ در کنگره آمريکا تصويب شد، دولت اين کشور موظف است سفارت آمريکا را از تل‌آويو به قدس منتقل کند. با اين حال، اين حق به دولت اعطا شده که در صورتي که اين مسئله را در تناقض با امنيت ملي آمريکا بداند، انتقال سفارت را ۶ ماه به تعويق بياندازد.
 
از زمان تصويب اين قانون، تاکنون تمام روساي جمهور آمريکا هر ۶ ماه اين مصوبه را تعليق کرده و انتقال سفارت را به تعويق انداخته‌اند.
 
«دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا در طول رقابت‌هاي انتخاباتي براي جلب حمايت اسرائيل وعده داده بود در اسرع وقت سفارت آمريکا را به قدس منتقل کند.
 
با اين حال، آنطور که رسانه‌هاي آمريکايي مي‌گويند، رايزني او با سران کشورهاي اسلامي و هشدار کارشناسان نسبت به تبعات اين کار، او را فعلا از عمل به اين وعده انتخاباتي واداشته است.
نظرات بینندگان