arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶

واکنش بازار آسیا به توافق اوپک/ یک عضو جدید به اوپک اضافه شد

بازار آسیا پس از تمدید توافق اوپکی ها برای کاهش تولید با سردرگمی و گمراهی معاملات را آغاز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازار آسیا پس از تمدید توافق اوپکی ها برای کاهش تولید با سردرگمی و گمراهی معاملات را آغاز کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، بازار آسیا پس از تمدید توافق اوپک دچار سردرگمی شده و با نواسانات زیادی رو به رو شده است.
 
تولیدکننده های عمده نفت جهان روز گذشته به توافق رسیدند که برنامه کاهش تولید خود را ادامه دهند.  
 
 نمایندگان کشورهای عضو درحالی دیروز پشت درهای بسته بر سر تمدید توافق ماه نوامبر این سازمان مبنی بر کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید نفت در بازه زمانی 9 ماه به توافق رسیدند،که قیمت نفت پیش از برگزاری این نشست رو به کاهش گذاشته بود.
 
در اوج مذاکرات اوپک ناگهان خبر برکنار محمد بارکیندو دبیرکل اوپک هم منتشر شد.همچنین، اعضای اوپک،امروز گینه استوایی را به عنوان جدیدترین عضو اوپک تأیید کردند تا تعداد اعضای این سازمان به 14 کشور برسد.این کشور سومین تولیدکننده بزرگ نفت در آفریقاست.
 
قیمت نفت در هفته گذشته به دلیل افزایش تولید شیل نفتی آمریکا به کمتر از ۵۰ دلار رسیده بود، اما در هفته جاری به دلیل نشست اوپک مجددا رو به افزایش گذاشت.
 
این در حالی است که امروز شاخص نفت خام برنت با کاهش ۰.۰۴ درصدی با قیمت ۵۱.۴۴ دلار در بازار محک زده شد و از طرف دیگر قیمت نفت خام آمریکا با کاهش ۰.۱۲۱ درصدی به قیمت ۴۸ دلار و ۸۳ سنت رسید.
 
کارشناسان معتقدند که در هفته های گذشته گمانه زنی هایی برای تمدید توافق اوپک به مدت نه الی ۱۲ ماه بوده و فعالان بر این باور بودند که اوپک برای اینکه جایگاه خود را در بازار از دست ندهد، حتما نیاز به تمدید توافق خود داشته است. اصرار بر سیاست کاهش تولید،بهترین استراتژی برای اوپکی ها در مقابل با افزایش تولید شیل نفتی آمریکا است.
 
بازار آسیا در واکنش به جلسه دیروز معاملات روز جمعه خود را با روندی گمراه کننده آغاز کرد.
 
واکنش بازار آسیا به توافق اوپک/ یک عضو جدید به اوپک اضافه شد
 
در همین حال سهام نیک کی ۲۲۵ با کاهش ۰.۱۹ درصد رو به رو شد، در حالی که کوسپی ۰.۷۷ درصد افزایش داشته است. شاخص کوسپی در حالی  به بالاترین حد خود رسیده که طی شش ماه متوالی روند افزایشی داشته است.
 
در بازار چین، اما شاخص هنگ سنگ مشابه روز گذشته تغییری نداشته است، با این حال شاخص ترکیبی شانگهای با کاهش ۰.۲ درصدی رو به رو شد.
 
از سوی دیگر ارزش دلار در مقابل ین افزایش پیدا کرد و هم اکنون به ۱۱۱.۷۵ رسیده است.
نظرات بینندگان