arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
کرباسچی در گفتگو با «انتخاب»:

قالیباف به پایان کار خود در شهرداری رسیده / محسن هاشمی از گزینه های شهرداری تهران است / ان شالله خبرهای خوبی در راه است / قالیباف به آب و اتش زد اما موفق نشد؛ همه که نباید رئیس جمهور شوند، او میتواند سراغ عرصه های دیگر برود

مشکلاتی در شهر وجود دارد و اعضای جدید شورا باید قدم هایی در این رابطه بردارند. وضعیتی که شهرداری بنابر انچه شنیدم دارد باید تصحیح شود. وضعیت داخلی شهرداری به لحاظ بدهکاری ها، انبوه کارکنانی که خیلی هزینه ی اجرایی را بالا می برند، باید تغییر کنند. در واقع نباید انگیزه های دیگری در خدمات شهرداری مد نظر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قالیباف به پایان کار خود در شهرداری رسیده / محسن هاشمی از گزینه های شهرداری تهران است / ان شالله خبرهای خوبی در راه است / قالیباف به آب و اتش زد اما موفق نشد؛ همه که نباید رئیس جمهور شوند، او میتواند سراغ عرصه های دیگر برود

غلامحسین کرباسچی معتقد است که باتوجه به پیروزی لیست امید در شورای شهر تهران، محمدباقر قالیباف به پایان فعالیت خود در شهرداری تهران رسیده است.

دبیرکل حزب کارگزارن در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» اظهار داشت: رای همه ی مردمی که به لیست امید رای دادند، علی القاعده دو جنبه دارد، یک جنبه آن، سیاسی است که به هرحال در انتخابات اخیر، مردم در یک جبهه ای قرار گرفتند و خود را در یک مجموعه سیاسی تعریف کردند.

وی افزود: جنبه ی دیگر رای مردم، مطالباتی است. بالاخره مشکلاتی در شهر وجود دارد و اعضای جدید شورا باید قدم هایی در این رابطه بردارند. وضعیتی که شهرداری بنابر انچه شنیدم دارد باید تصحیح شود. وضعیت داخلی شهرداری به لحاظ بدهکاری ها، انبوه کارکنانی که خیلی هزینه ی اجرایی را بالا می برند، باید تغییر کنند. در واقع نباید انگیزه های دیگری در خدمات شهرداری مد نظر باشد.

کرباسچی با بیان اینکه اعضای جدید شورا باید برای مردم فعالیت کنند، گفت: امیدوارم در شورای آینده کسی نخواهد برای اینده خود و مجموعه اش فعالیت کند. همه باید در شورا و شهرداری تلاش کنند که شهر قابل تحمل تر و برای زندگی مردم قابل قبول تر اداره شود.

وی افزود: نگاه شهرداری نیز باید تصحیح شود و شهر به مکانی قابل تحمل تر برای مردم تهران تبدیل شود، چه از لحاظ زیست محیطی، چه از لحاظ مسائل اجتماعی و فرهنگی و .غیره.

کرباسچی در پاسخ به اینکه یا فعالیت قالیباف در شهرداری تهران به پایان کار خورد رسیده، گفت: بله، قطعا چنین است و شورا فرد دیگری را انتخاب خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه چه کسانی بعنوان شهردار آینده تهران مطرح هستند، اظهار داشت: بالاخره این بسنگی به اعضای شوار شهر دارد. دوستان باید پس از بررسی و مشورت به گزینه ی مدنظر خود برسند.

کرباسچی با بیان اینکه محسن هاشمی از گزینه های شهرداری تهران است، گفت: محسن هاشمی اگر تمایلی داشته باشد، باتوجه به سابقه و فعالیتی که داشته چه در مترو چه در حوزه شهری، از گزینه های شهرداری تهران است.

وی افزود: البته شخصیت های مختلفی برای شهرداری تهران وجود دارد، من فکر میکنم، این شورا دیگر خود باید پس از مشورت ها و بررسی ها تصمیم خود را بگیرد. ان شالله اتفاقات خوبی در راه است.

کرباسچی در پاسخ به سئوالی در مورد شکست قالیباف در ریاست جمهوری و شورا و آینده سیاسی اش گفت: اینده سیاسی ایشان دست خودش است، همه که نباید رئیس جمهور یا شهردار شوند. ایشان میتواند در عرصه های دیگر فعالیت کند.

وی افزود: قبلا هم گفته ایم، ایشان نباید برای ریاست جمهوری طبق محسابات عقلایی خود را مطرح می کرد، چراکه دوبار در صحنه وارد شده و موفقیتی نداشته است و علی القاعده این تجربه را نباید تکرار کند.  پیش از اقای قالیباف، کسان دیگری هم در این زمینه وارد شدند به صورت پی در پی شکست خوردند. این باید تجربه ای برای اقای قالیباف می شد. حالا به هر دلیل، ایشان آمد و به آب و آتش زد اما به موفقیت نرسید. ان شالله در جای دیگر و موقعیت دیگر بتواند موفق شود.
نظرات بینندگان