arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی / شاخص کل بورس کاهش یافت

در پایان معاملات امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه 1396 ، شاخص کل بورس 272 واحد کاهش داشت و به رقم 79697 واحد رسید. در این راستا، نمادهای رمپنا با 54 واحد ، وغدیر با 27 واحد ، مبین با 21 واحد ، بیشترین تاثیرمثبت و شتران با 50 واحد ، شپنا با 39 واحد ، ومعادن با 28 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 292 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سرویس اقتصادی «انتخاب» ؛ مهدی نوروزی : در پایان معاملات امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه  1396 ، شاخص کل بورس 272 واحد کاهش داشت و به رقم 79697 واحد رسید. در این راستا، نمادهای رمپنا با 54 واحد ، وغدیر با 27 واحد ، مبین با 21 واحد ، بیشترین تاثیرمثبت و شتران با 50 واحد ، شپنا با 39 واحد ، ومعادن با 28 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 292 میلیارد تومان رسید.

در بازار فرابورس شاخص کل با 7 واحد کاهش به رقم 929 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 215 میلیارد تومان رسید .

بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای معاملاتی شبندر ( پالایشگاه نفت بندرعباس ) با رقم تقریبی 10 میلیارد و 700 میلیون تومان ، خساپا ( سایپا ) با رقم تقریبی 9 میلیارد و 500 میلیون تومان ، فنوال ( نورد آلومینیوم ) با رقم تقریبی 8 میلیارد و 600 میلیون تومان ، پکویر ( کویر تایر ) با رقم تقریبی 6 میلیارد و 500 میلیون تومان ، کسرا ( سرامیک های صنعتی اردکان ) بارقم تقریبی 6 میلیارد و 300 میلیون تومان ، زاگرس ( پتروشیمی زاگرس )با رقم تقریبی 6 میلیارد و 300 میلیون تومان است .

در پایان معاملات  هفته ی جاری در بازارهای جهانی  ، هر بشکه نفت برنت به رقم 49 دلار و 58 سنت و هر بشکه نفت وست تگزاس به رقم 46 دلار و 73 سنت ،  معامله شدند .

همچنین در آخرین روز کاری معاملات نفت در بازارهای جهانی ، هر بشکه نفت وست تگزاس در دقایقی از بازار در قیمت های حدود  43 دلار و نفت برنت در قیمت های حدود 46 دلار معامله شدند.

بررسی ها از روند قیمتی هفته جاری نفت در بازارهای جهانی حاکی از آن است که به طور میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت و هر بشکه نفت وست تگزاس در حدود 6 درصد کاهش داشته اند .

همسو با سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی ، قیمت سهام شرکت های پالایشی با کاهش مواجه شدند و عمدتا تا صف های فروش نیز  پیش رفتند.

در این راستا نماد های معاملاتی شبریز ( پالایشگاه نفت تبریز ) در قیمت 4872 ريال ، شاوان ( پالایشگاه نفت لاوان ) در قیمت 14535 ريال ، شراز ( پالایشگاه نفت شیراز ) در قیمت 17333 ريال ، شتران ( پالایشگاه نفت تهران ) در قیمت 2629 ريال صف فروش شدند.

بیشترین حجم معاملات امروز نمادهای پالایشگاهی به ترتیب متعلق به نمادهای شبندر ( پالایشگاه نفت بندرعباس ) با بیش از 20 میلیون برگه سهم ، شپنا ( پالایشگاه نفت اصفهان ) با بیش از 11 میلیون برگه سهم و شتران ( پالایشگاه نفت تهران ) با بیش از 10 میلیون برگه سهم است .

در گروه های دیگر بازار ، حجم معاملات امروز فنوال ( نورد آلومینیوم ) جالب توجه بود .

این سهم که در روزهای گذشته با افزایش قابل توجه تقاضا در بازار مواجه شده است ، با حجم معاملات بیش از 60 میلیون برگه سهمی ، در قیمت 1441 ريال صف خرید شد .

نماد معاملاتی فباهنر ( مس شهید باهنر ) نیز با افرایش تقاضا همراه شد و با حجم  معاملات بیش از 12 میلیون برگه سهم ، در قیمت 4583 ريال صف خرید کم حجمی را تشکیل داد .

نماد معاملاتی خاذین ( سایپا آذین )  امروز متفاوت با سایر همگروهی هایش ظاهر شد و با حجم معاملات بیش از 28 میلیون برگه سهم ، تا صف خرید قیمت نیز پیش رفت.

نماد معاملاتی چکاپا ( گروه صنایع کاغذ پارس ) نیز در ادامه ی روند افزایشی روهای اخیر خود ، بار دیگر با افزایش تقاضا همراه بود و با حجم معاملات بیش از 12 میلیون برگه سهم ، در قیمت 3598 ريال صف خرید شد .

در پایان معاملات امروز ، نمادهای معاملاتی غشاذر ، غفارس ، کی بی سی ، سپرمی ، فلات ، وارس ، خودکفا ، فن آوا به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای سخزر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و ولملت جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي  متوقف شدند.
نظرات بینندگان