arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

یک فرمانده جیش الاسلام کشته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با ادامه درگیری میان گروه های تروریستی در شرق دمشق پایتخت سوریه یکی دیگر از فرماندهان تروریست های جیش الاسلام ترور شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، رسانه های مخالف سوریه روز پنجشنبه از ترور نعمان عوض (ابوعصام) از فرماندهان برجسته گروه تروریستی جیش الاسلام در غوطه شرقی خبر دادند.
گروه تروریستی جیش الاسلام اعلام کرد که وی مسئول کمیته خدمات نظامی بوده است و از سوی نیروهای جبهه النصره ترور شده است.
 
براساس اعلام رسانه های مخالف سوریه این تروریست زخمی و اسیر و سپس به صورت میدانی در حاشیه شهرک عربین اعدام شده است.
روز چهارشنبه نیز 'قاسم قادیش' معروف به 'ابومحمد القعقاع' از فرماندهان جیش الاسلام به دست نیروهای امنیتی جبهه النصره و فیلق الرحمن ترور شد.
گروه تروریستی فیلق الرحمن هم پیمان گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره نیز از ترور 'ابونجیب' جانشین فرمانده خود به دست تروریست های جیش الاسلام خبر داد.
'فیلق الرحمن' اعلام کرد که ابونجیب درحالی که برای مذاکره با جیش الاسلام می رفت توسط تک تیراندازهای این گروه ترور شد.
 
درگیری میان گروه های تروریستی جیش الاسلام مورد حمایت عربستان از یک سو و فیلق الرحمن و جبهه النصره مورد حمایت قطر برای ششمین روز متوالی در غوطه شرقی ادامه دارد.
شدت این درگیری ها هم اکنون در شهرهای عربین و حزه و شهرک بیت سوی متمرکز است.
درگیری های شدید میان دو گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام و گروه های تروریستی تکفیری جبهه النصره و فیلق الرحمن از روز جمعه گذشته در شرق پایتخت سوریه آغاز شد.  
 
این درگیری ها که پس از ربوده شدن کاروان نظامی گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام توسط تحریرالشام که ستون فقرات آن را جبهه النصره تشکیل می دهد، آغاز شد تاکنون به سیطره جیش الاسلام بر شهرک های حزه، عربین و بیت نایم منجر شده است.  
گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره همزمان با این درگیری ها از محله قابون دمشق عقب نشینی کرد و دیگر گروه های تروریستی جای آن را گرفتند.  

نظرات بینندگان