arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶

نماینده کنگره آمریکا: تردید دارم «اسد» پشت حملات شیمیایی باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «سی ان ان» تأکید کرد که در خصوص ادعاهایی مبنی بر اینکه «بشار اسد»، پشت حملات شیمیایی سوریه بوده است، ابراز تردید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «تولسی گابارد» نماینده حوزه انتخابیه دوم هاوایی از حزب دموکرات آمریکا و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «سی ان ان» در خصوص برخی ادعاها مبنی بر اینکه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پشت حمله شیمیایی در «خان شیخون» بوده است، ابراز تردید کرد.

وی در توضیح این ابراز تردید خود گفت: «من آنچه قبلاً رخ داده را یادآور می‌شوم. ما به عراق حمله و آن را اشغال کردیم. در آن زمان افرادی چون کالین پاول و بسیاری دیگر از مقامات دولت آمریکا به کنگره و سازمان ملل آمدند و مدعی شدند شواهدی دارند که اثبات می‌کند که صدام، سلاح‌ کشتار جمعی دارد».

این عضو کنگره ادامه داد:‌ ما سپس بر اساس آن اطلاعاتی که بعد از این همه مدت ثابت شده است که اشتباه بوده، یک جنگ کاملاً مخرب و غیرسازنده را آغاز کردیم.

گابارد توضیح داد: «رهبرانی در کنگره بودند که آن شواهد ارائه شده را زیر سؤال بردند و علیه جنگ آمریکا (به عراق) رأی دادند زیرا با شواهدی که دولت آمریکا برای آغاز جنگ عراق ارائه کرده بود، متقاعد نشده بودند».

وی سپس در خصوص ادعاهایی که درباره نقش اسد در حملات شیمیایی سوریه مطرح شده است، گفت: «بله من درباره اینکه دولت سوریه پشت این حملات بوده است، تردید دارم. در وهله اول نه تنها می بایست، هزینه این جنگ (علیه سوریه) را برای مردم سوریه و برای مردم خاورمیانه در نظر بگیریم بلکه می‌بایست هزینه این جنگ را برای خود آمریکا در این شرایط در نظر بگیریم که برای ساخت جاده در هاوایی و بخش‌هایی از کشور آمریکا بودجه نداریم».

این نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: «برای چه در این شرایط باید به صورت کورکورانه از تشدید این جنگ برای تغییر نظام در سوریه حمایت کنیم و مالیات‌های مردم آمریکا را برای این جنگ ناکام تغییر نظام در سوریه که اغلب در عراق، لیبی و هم اکنون همچنان در سوریه شاهد آن هستیم، هزینه کنیم».

نظرات بینندگان