arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶

کره شمالی: از تحریمهای آمریکا هیچ هراسی نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کره‌شمالی در واکنش به خبر تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریمهای گسترده علیه پیونگ یانگ و خروج این کشور از سیستم مالی جهانی اعلام کرد که کره‌شمالی هیچ ترسی از تحریمهای آمریکا ندارد وهمچنان با شتاب بیشتر برنامه توسعه موشکی و هسته‌ای خود را پیش خواهد برد.

به گزارش انتخاب به نقل از میزان، کره‌شمالی در واکنش به خبر تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریمهای گسترده علیه پیونگ یانگ و خروج این کشور از سیستم مالی جهانی اعلام کرد که کره‌شمالی هیچ ترسی از تحریمهای آمریکا ندارد وهمچنان با شتاب بیشتر برنامه توسعه موشکی و هسته‌ای خود را پیش خواهد برد.

«چو میونگ نام» معاون هئیت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل در گفتگو با رویترز درباره برنامه توسعه موشکی و هسته‌ای تصریح کرد: کره شمالی تلاش می‌کند تا به قابلیت حملات پیش‌دستانه و همچنین تولید موشکهای قاره‌پیما دست یابد.

رویترز پیش از این روز دوشنبه طی گزارشی به نقل از منابع دولتی آمریکا نوشت: دولت ترامپ در واکنش به آزمایشهای موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی تصمیم دارد  برای مقابله مؤثر با برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ و پیامدهای تهدید آمیز آن تحریمهای گسترده‌ای را علیه این کشور اعمال کند.

«چو میونگ نام» ضمن شرم‌آور و غیرانسانی‌خواندن تحریمهای آمریکا علیه کره شمالی اظهار کرد: به نظرم طرح تحریمی کنونی آمریکا نتیجه سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به ژاپن، کره‌جنوبی، و چین است.

وی با تأکید براینکه تحریمهای نیم قرن اخیر آمریکا موجب ایمن شدن کره شمالی در برابر هرگونه تحریمی شده افزود: کره شمالی بی‌شک از تهدیدهای تحریمی آمریکا ترسی ندارد، حتی اگر کشور ما را از سیستم مالی جهانی خارج کنند، چرا که این اقدامات جزء ذات سیستم حاکم بر آمریکاست و ما هراسی از آن نداریم.

این مقام کره شمالی با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا و کره جنوبی و همچنین رزمایشهای مشترک سالانه آنها در منطقه تأکید کرد: هنگامی که آمریکا مداوم کره شمالی را به حمله نظامی تهدید می کند و رزمایش‌های مشترکی با حجم عظیمی از نیروها و تجهیزات نظامی در مرزهای کره شمالی انجام می دهد هیچ گزینه‌ای برای ما نمی ماند جز اینکه برای دفاع از خود و پاسخ مناسب به این اقدامات خصمانه آمریکا و کره جنوبی برنامه موشکی و هسته‌ای خود را توسعه دهیم.

نظرات بینندگان