arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

مبادله جسد کیم جونگ نام با شهروندان مالزیایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نخست‌وزیر مالزی امروز، اعلام کرد این کشور حاضر است جسد برادر ناتنی رهبر کره شمالی را با 9 شهروند مالزیایی مبادله کند.
 
به گزارش انتخاب، «احمد زهید حمیدی»، معاون نخست‌وزیر مالزی امروز (چهارشنبه)، از آمادگی کشورش برای تبادل جسد «کیم جونگ نام»، برادر ناتنی «کیم جونگ-اون»، رهبر کره شمالی، با 9 شهروند مالزیایی حاضر در این کشور، خبر داد.
 
روابط پیونگ‌یانگ و کوالالامپور پس از قتل برادر ناتنی کره شمالی در فرودگاهی در مالزی، رو به تیرگی گذاشته است. چندی پیش، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرد مردی که در فرودگاه مالزی به قتل رسید برادر ناتنی کیم جونگ اون نبود و  آمریکا و کره جنوبی عامل اصلی این صحنه‌سازی علیه پیونگ‌یانگ هستند. مقامات کره شمالی هفتم مارس سال جاری میلادی 17 (اسفندماه)، اعلام کردند خروج شهروندان مالزیایی را از این کشور به‌طور موقت ممنوع کرده‌اند. این اقدام پیونگ‌یانگ خشم مالزی را برانگیخت و مقامات این کشور را بر آن داشت تا اقدامات مشابهی در قبال دیپلمات‌های کره شمالی اتخاذ کنند.  
 
احمد زهید حمیدی در پاسخ به پرسش خبرنگار «استار» درباره احتمال تبادل جسد کیم جونگ نام با اتباع مالزیایی حاضر در کره شمالی، اظهار داشت کوالالامپور با دقت در حال بررسی این موضوع است.

نظرات بینندگان