arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

ماجرای زور گیری های دنباله دار«امیرگربه» و همدستانش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امیر گربه و دختر مورد علاقه اش زنی را به باغ بردند و پس از سرقت دارایی هایی که همراه زن جوان بود زن بیگناه را با چاقو به مرگ تهدید کردند و سپس او را در بیابان های اطراف تهران رها کردند. زن و مرد زور گیر صبح دیروز پای میز محاکمه ایستادند.

پرونده سرقت های سریالی باند هشت نفره که شامل شش مرد و دو زن بود برای محاکمه به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و متهمان صبح روز گذشته محاکمه شدند. این سارقان پس از اینکه در جایگاه قرار گرفتند بعضی  از سرقت ها را منکر شدند و گفتند که در هنگام سرقت به همراه دوستانشان شیشه مصرف می کردند و با ماشین هایی سرقتی، از مردان وزنانی که به عنوان مسافر در کنار خیابان ایستاده بودند سرقت می کردند. در انتهای جلسه قضات محترم وارد شور شده تا در زمینه حکم متهمین تصمیم گیری کنند.

رسیدگی به این پرونده ها از اوایل سال گذشته و با شکایت زنان و مردانی در زمینه سرقت های ارتکابی باند خشنی آغاز شد که براساس شکایت شکات با استفاده از چاقو و تهدید انجام می شد. صبح روز گذشته بود که متهمان این سرقت ها در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران در برابر قاضی اصغرزاده و قاضی توکلی قرار گرفتند و پس از قرائت کیفر خواست و شکایت به دفاع از خود پرداختند.

درمیان شکات زنی بود که پس از قرار گرفتن در جایگاه شکات گفت: سال پیش بود که کنار خیابانی در کرج ایستاده بودم. تازه به کرج رفته بودیم و مقصد من کمال شهر بود. یک پراید جلوی پای من متوقف کرد که دو زن در آن بودند. که یکی راننده بود و دیگری به مسافرها می خورد. کنار مسافر عقبی نشستم که ماشین راه افتاد و دریک زیر گذر در منطقه کرج یکی از زنان با افشانه فلفل به صورت من پاشید و بعد از آن چاقویی را پهلویم قرار داد  و به این طریقه از من طلاها و گوشی ام  را سرقت کردند اما آنها بی خیال نبودند و همچنان مرا اذیت می کردند تا اینکه در یک گذرگاه در ماشین را باز کردم و گفتم خودم را به پایین پرتاب می کنم و به این طریقه آنهاراضی به پیاده کردن من شدند و من به کمک مردم به کلانتری برای طرح شکایت رفتم. در ادامه یکی دیگر از شکات که زن جوانی بود در جایگاه قرار گرفت و گفت: از یکی از متهان مرد و یکی از متهامان زن پرونده با اسم مستعار عسل شکایت دارم. آنها سوار ماشین بودند و از من و خواهرم سرقت کردند. آنها من و خواهرم را سوار ماشین پراید کردند و قرار شد که ما را به مقصدمان در حوالی غرب تهران برسانند. قسمتی از راه را نرفته بودند که به بهانه ترافیک از مسیر منحرف شدند و در جایی خلوتی به من گفتند چیزی بگوییم ناراحت نمی شوید. جا خورده بودم که با چاقو تهدیدمان کردند و من و خواهرم گوشی هایمان را به آنها دادیم این سارقان محل را ترک کردند.

پس از این شاکی زن دیگری از جای خود برخاست و به این شرح به طرح شکایت پرداخت: 15 میلیون تومان ارزش طلایم بود که این افراد از من سرقت کردند. در کنار خیابان منتظر مسافربر بودم که یکدفعه با یک سرنشین زن و راننده مرد جلوی پایم متوقف شدند. قسمتی از راه را طی کرده بودند که یکدفعه راننده به بهانه خراب بودن لاستیک از ماشین پیاده شد و یکدفعه مسافرنمای دروغین که یک زن بود هم پیاده و پشت فرمان قرار گرفت. بعد از این امیر گربه کنار من نشست و با تهدید چاقو ساکتم کرد. خیلی ترسیده بودم که با چاقو روی دست و گردنم خطوطی انداخت و پس از آن به دوست  متهم زن پرونده گفت ماشین را به باغی ببرد. در آنجا از من طلاهایم را سرقت کردند و بعد از آن به من گفتند از ماشین پیاده شو. همچنین حین پیاده شدن به من گفتند نباید پشت سرت را نگاه کنی و گرنه تو را با سنگ خواهیم زد. در باغ چند مرد نشسته بودند که از آنها کمک خواستم و آنها مرا به بیمارستان بردند و در آنجا شکایتم را به مامور انتظامی گفتم.

در انتهای پرونده هرکدام از متهمان نیز در جایگاه قرار گرفتند و به دفاع از خود پرداختند. به زودی قضات در زمینه حکم متهمین تصمیم گیری خواهند کرد.
نظرات بینندگان