arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

فرزند برادر ناتنی رهبر کره شمالی قتل پدرش را تایید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پسر «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی، با انتشار ویدیویی از خود تایید کرد که پدرش در تاریخ 13 فوریه (25 بهمن) در فرودگاه کوالالامپور پایتخت مالزی به قتل رسیده است.
فرزند برادر ناتنی رهبر کره شمالی قتل پدرش را تایید کرد

به گزارش ایرنا، وی خود را در یک ویدیو ۴۰ ثانیه ای «کیم هان سول» معرفی کرد و گذرنامه خود را نیز برای تایید جلوی دوربین قرار داد.

این اولین باری است که یکی از اعضای خانواده «کیم جونگ نام» درباره کشته شدن او در مالزی سخن می‌گوید.

او در این ویدیو از وضعیت امنیتی خود و مادرش پس از اتفاقات صورت گرفته ابراز نگرانی کرد اما مستقیما به اینکه پدرش توسط چه کسانی و چطور به قتل رسیده است، اشاره نکرد.

وی خاطر نشان کرد که یک شهروند کره شمالی است و در طول سه نسل گذشته خانواده وی بخشی از طبقه حاکمه در این کشور بوده است.

او در این ویدیو که در فضای مجازی منتشر شده و خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه نیز صحت آن را مورد تایید قرار داده است، گفت که پدرش در مالزی به قتل رسیده است.

کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی یکدیگر را در ارتباط با قتل این فرد متهم می کنند و روابط مالزی و کره شمالی هم پس از این رویداد پر تنش شده و سفرای دو کشور اخراج شده اند.

«کیم هان سول» البته نگفت که در کجا سکونت دارد، اما تصریح کرد که فعلا با مادر و یک خواهرش زندگی می کند و امیدوار است شرایط امنیتی برایشان در روزهای آینده بهتر شود.

خبرگزاری کره جنوبی می نویسد: بعید نیست این ویدیو چند روز پس از مرگ «کیم جونگ نام» گرفته شده باشد اما بتازگی روی فضای مجازی قرار گرفته است.

کره شمالی اما از این فرد مقتول با عنوان «کیم چول» با یک گذرنامه دیپلماتیک یاد می کند که ظاهرا در فرودگاه کوالالامپور دچار شوک شده و سپس جان خود را از دست داده و در این ماجرا آمریکا و کره جنوبی را مقصر دانسته است.

برخی از گزارش ها حاکی است که احتمالا خانواده برادر ناتنی رهبر کره شمالی در هلند بسر می برند و این کشور به آنان پناهندگی سیاسی داده است.

پسر مقتول که در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی زاده شده است، اکنون ۲۲ سال دارد و مدت مدیدی را در خارج از کشور زندگی کرده و ویدیوی مذکور را نیز به زبان انگلیسی منتشر کرده است.

نظرات بینندگان