arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

آیت الله جنتی: جای برادرمان آقای هاشمی واقعا خالی است / بررسی صلاحیت ها در انتخابات شورای شهر حساب و کتاب ندارد؛ این مصیبت است / باید فتنه‌گران را عامل نفوذ تلقی کرد / نباید اجازه دهیم طرح دوستی با آمریکا بریزند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر در مملکت مشکلات عمده‌ای داریم، بحث معیشت و بیکاری دردهایی است که باید برای درمان آن اقدامی کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله جنتی: بررسی صلاحیت ها در انتخابات شورای شهر حساب و کتاب ندارد؛ این مصیبت است / باید فتنه‌گران را عامل نفوذ تلقی کرد / نباید اجازه دهیم طرح دوستی با آمریکا بریزند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر در مملکت مشکلات عمده‌ای داریم، بحث معیشت و بیکاری دردهایی است که باید برای درمان آن اقدامی کنیم.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در دومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز آغاز شده، گفت: مجلس خبرگان از بزرگ‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است، زیرا با رهبری و ولایت فقیه سر و کار دارد.

وی افزود: همه باید پابه‌پای رهبری حرکت کنیم، خداوند کسی را در مسئولیت رهبری قرار داد که لیاقت رهبری را دارد و راه امام را با قوت و استقامت ادامه می‌دهد، باید راهش را ادامه دهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی طرح دوستی با دشمن نریختن؛ راه اسلام، راه مبارزه با دشمن است و باید در این صحنه با قدرت پیش رفت.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه فتنه 88 براندازی برای اسلام بود، تأکید کرد:  در حال حاضر در مملکت مشکلات عمده‌ای داریم، بحث معیشت و بیکاری دردهایی است که باید برای درمان آن اقدامی کنیم.

وی با ابراز "دشمنی با آمریکا را نباید ساده گرفت و نباید اجازه دهیم طرح دوستی با آمریکا بریزند"، اظهار داشت: کشورمان امکانات زیاد دارد، اگر از اینها استفاده کنیم می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم فتنه‌گران را سر جای خود نشاندند، اما فتنه‌گران که در مسئولیت‌های مختلف هستند، چطور با حزب‌اللهی‌ها برخورد می‌کنند؟

آیت‌الله جنتی با تذکر اینکه باید فتنه‌گران را شناخت و عامل نفوذ تلقی کرد، اما آنها مسئله آشتی ملی را مطرح می‌کنند، گفت: یعنی هر بلایی سر مردم آوردند و الآن دنبال کرسی مدیریتی هستند و حالا جایگاه می‌خواهند.

وی افزود: مردم از دست آنها (فتنه‌گران) ناراضی هستند و فتنه‌ای که آنها ایجاد کردند، فراموش نمی‌شود، لذا وظیفه علما و وظیفه خبرگان سنگین‌تر است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: متأسفانه نظارت خوبی  بر انتخابات شوراهای شهر نمی‌شود و این مصیبت است و حساب و کتاب ندارد و صلاحیت‌ها به‌خوبی رسیدگی نمی‌شود.

جای برادرمان آقای هاشمی رفسنجانی واقعا خالی است

جنتی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی گفت: امروز جای برادرمان آقای هاشمی رفسنجانی واقعا خالی است. ایشان همکار ما و عضو خبرگان بوده‌اند و از قدیمی‌ترین یاران امام به شمار می آمدند که به زندان رفتند و شکنجه شدند.

وی با تقدیر از موضع گیری رهبری درباره موضوع آشتی ملی، اظهار کرد: اعضای مجلس خبرگان نیز باید به خوبی شرایط کشور را بشناسند و موضع گیری درستی در قبال این شرایط داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: انتخاب رئیس‌جمهور در نهایت به عهده مردم است و این مردم هستند که حق دارند رئیس‌جمهور را انتخاب کنند، بنابراین از همه مردم می خواهم در انتخابات شرکت کنند چرا که شرکت مردم نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی است.

نظرات بینندگان