arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

سیل یک آتش‌نشان را با خود برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی دیگر از مفقودان سیل اخیر تایباد که از قضا یک آتش‌نشان بود، عصر روز گذشته ۲۶کیلومتر دورتر از محل حادثه کشف شد، امدادگران جمعیت هلال‌احمر پس از چهار روز تلاش موفق به کشف جسد این آتش‌نشان ۳۵ساله مشهدی شدند.

دست‌وپنجه نرم کردن مشهدی‌ها با برف‌هایی که در کوچه پس‌کوچه‌ها انباشته شده و تایبادی‌ها با سیل، انگار پایانی ندارد و تنها از مرحله‌ای به مرحله بعدی منتقل می‌شود و شاید به لطف آفتاب مصائبشان تمام شود.

امدادگران هلال‌احمر روز گذشته در چهارمین روز عملیات جستجو به دنبال یافتن یک مفقودی بودند، این حادثه جمعه گذشته زمانی رخ داد که این فرد به همراه دو نفر دیگر با خودروی ام‌وی‌ام در حال حرکت بودند که در شهرستان تایباد اسیر سیل شدند که این خودرو با سرنشینانش مفقود شد.

هنگام درگیر شدن این خودرو با سیل یکی از سرنشینان موفق می‌شود که خودش را به بیرون از خودرو بیندازد و نجات یابد اما دو سرنشین دیگر با خودرو مفقود می‌شوند که موضوع‌ به امدادگران هلال‌احمر اعلام شد.

امدادگران فردای همان روز موفق به کشف خودرو و یافتن جسد یکی از سرنشینان شدند و عملیات برای یافتن فرد دوم ادامه یافت. با کم شدن سیل و آب‌گرفتگی‌ها، پای سگ‌های زنده‌یاب هم به منطقه باز و عملیات گسترده‌ای آغاز شد.

روز دوشنبه با گزارش آب‌گرفتگی‌ منازل روستای قمی از توابع تایباد امدادگران داوطلب هلال‌احمر وارد عمل شدند و به ۲۰عضو چند خانواده امدادرسانی کردند، امدادگران پس از رفع خطر عملیات جستجوی فرد مفقود‌ را ادامه دادند تا اینکه روز گذشته توانستند جسد این فرد را ۲۶کیلومتر دورتر از محل وقوع حادثه و پنج روز پس از اعلام مفقودی پیدا کنند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان‌رضوی درباره این عملیات گسترده به خبرنگار ما گفت: این عملیات بلافاصله پس از اعلام آغاز شد و با توجه به سیلی که کل منطقه را تحت‌ تاثیر قرار داده بود، این عملیات با تمام سختی‌ها ادامه یافت.

اسماعیل بهمن‌آبادی با اشاره به یافتن پیکر دومین مفقودی سیل اخیر بیان کرد: بررسی‌ها نشان داد که این فرد ۳۵ساله یک آتش‌نشان مشهدی بوده که اسیر سیلاب شده و جان خود را از دست داده است.
نظرات بینندگان