arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتدال فرهنگی سیاست کلان دولت است

وزیر ارشاد در دیدار با هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد، اعتدال و گفت‌وگو فرهنگی را یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر ارشاد در دیدار با هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد، اعتدال و گفت‌وگو فرهنگی را یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد دانست.

به گزارش انتخاب، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در دیدار با هنرمندان استان کهکیلویه و بویراحمد، با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگی ادامه داد: «بیش از هر زمان دیگری به توسعه فرهنگی نیاز داریم زیرا توسعه فرهنگی دارای کارکردهای مختلف از جمله انسجام، ایجاد فضای گفت‌وگو با هدف کاهش عصبیت، هویت و شخصیت سازی و سازگاری است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: «اعتدال نه یک شعار که یک واقعیت تاریخی در این سرزمین است.»

صالحی‌امیری گفت: «جامعه نیاز به سرانه مصرف فرهنگی دارد. برای سرانه‌های فرهنگی در جامعه تعریف روشنی نداریم. باید چالش‌های فرهنگی امروز را در پرتو توسعه فرهنگی حل کنیم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بر اهمیت سرانه مصرف فرهنگی تصریح کرد: «نیازمند بازنگری در میزان مصرف سرانه مصرف فرهنگی در جامعه هستیم.»

او با تاکید بر تولید مصارف مفید در شبکه‌های اجتماعی به عدالت فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: «ایران تنها تهران نیست و باید جشنواره‌های ملی را در استان‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار کنیم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بر نقش هنرمندان در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعالی فرهنگ و هنر کشور تاکید کرد.

در این نشست برخی از هنرمندان استان در بخش‌های مختلف به نمایندگی از شهرستان‌ها و در رشته‌های مختلف به بیان مشکلات، نظرات و مطالبات خود پرداختند.

نظرات بینندگان