arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

برق خوزستان وصل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"آرش کردی" مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با بیان این مطلب که از ساعت 14.30 روند پایدارسازی شبکه‌های برق به بیش از 70 درصد افزایش یافت و در زمان حاضر بیش از 99 درصد مشترکان خوزستانی برق‌دار شده‌اند، گفت: تعدادی فیدرهای جزئی باقیمانده که تا غروب امروز آنها نیز ترمیم شده و وارد مدار می شوند..
 
به گزارش انتخاب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: شبکه برق استان خوزستان از ساعت ۱۶ امروز به وضعیت پایدار بازگشت و هم‌اکنون بیش از ۹۹ درصد مشترکان خوزستانی برقدار شده اند.
 
"آرش کردی" مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با بیان این مطلب که از ساعت 14.30 روند پایدارسازی شبکه‌های برق به بیش از 70 درصد افزایش یافت و در زمان حاضر بیش از 99 درصد مشترکان خوزستانی برق‌دار شده‌اند، گفت: تعدادی فیدرهای جزئی باقیمانده که تا غروب امروز آنها نیز ترمیم شده و وارد مدار می شوند.

وی تصریح کرد: فشار و استرسی که بر اثر این اتفاق ایجاد شده بود به لطف خدا و همکاران خوب صنعت برق به‌طور کامل در ساعت 16 برچیده شد و شبکه ها تا حدودی به وضعیت پایدار و مطلوب نزدیک شدند.

کردی با بیان اینکه روند برقدار شدن از ساعت 10 صبح آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد افزود: تمامی نیروگاه هایی که از مدار خارج شده بودند بجز نیروگاه رامین که تا ساعاتی دیگر وارد مدار می شود، با تمام توان در حال تولید برق هستند.

وی اظهار داشت: نیروگاه رامین مشکل خاصی ندارد ولی چون از نوع نیروگاه بخاری است، روند به مدار آمدن آن نسبت به نیروگاه های گازی با تاخیر انجام خواهد شد.

مدیر عامل توانیر تاکید کرد: چون تراز تولید برق در خوزستان خیلی بیشتر از مصرف است، در مدار نبودن نیروگاه رامین در پایداری شبکه اختلالی ایجاد نخواهد کرد ولی تا غروب امروز، این نیروگاه نیز وارد مدار می شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از ورود برای بررسی و حل بحران، جلسه ای با حضور وزیر نیرو و مدیران ارشد این وزارتخانه تشکیل شد که ماحصل آن اتخاذ تصمیمات خوبی برای رفع اینگونه حوادث به صورت کوتاه مدت و بلند مدت بود، اظهار داشت: برآورد وزارت نیرو جهت حل این مشکل تا تابستان آینده تزریق 100 میلیارد تومان نقدینگی از محل فروش برق خواهد بود که دستور وزیر نیرو صادر شده و در دستور کار قرار دارد.

آرش کردی افزود: این اعتبار برای تعویض مقره های خطوط پر عیب که از جنس چینی هستند با مقره های سیلیکونی، پوشش سیلیکونی در تاسیسات پست ها و خرید سامانه های جدید مقره شوی استاندارد هزینه خواهد شد.

وی یادآورشد: در بلند مدت نیز، توسعه پست های GIS در استان خوزستان، مسقف کردن پست های فوق توزیع، رسیدگی مستمر و شستشوی مداوم خطوط در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان