arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

رئیسی:هیچ حسابی برای قول‌های آمریکا باز نکرده‌ایم

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه آمریکا میثاق‌شکن است و برای همه مسلمانان میثاق شکنی آنها معلوم شده است، گفت: در معادلات خود هیچ حسابی برای قول‌های آمریکا باز نکرده و نخواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه آمریکا میثاق‌شکن است و برای همه مسلمانان میثاق شکنی آنها معلوم شده است، گفت: در معادلات خود هیچ حسابی برای قول‌های آمریکا باز نکرده و نخواهیم کرد.
 
به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در جمع مردم بیرجند در راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به شاخص‌های اندیشه انقلابی و عمل انقلابی گفت: این شاخص‌ها و راهکارها به عنوان راهکار برون رفت از موانع پیش روی ملت ایران محسوب می‌شوند. اولین شاخصه انقلابی اندیشیدن و عمل کردن خدا باوری است و در قبل و بعد از هر امری خدا را باید دید، چراکه خدا قدرت بزرگ عالم است. با قدرت‌های پوشالی کاری از پیش نمی‌رود و قدرت از آن خداست است و آنانی که خود را متصل به خدا می‌دانند، پیروز هستند.
 
رئیسی با بیان اینکه دومین شاخص انقلابی اندیشیدن و عمل کردن پیوند بین معنویت و سیاست است، گفت: قریب  400 سال است که برخی از دولت‌ها خدا را از زندگی خود فراموش کرده‌اند که نتیجه آن جنگ جهانی اول و دوم و کلاهک‌های هسته‌ای و 70 سال ظلم و تجاوز بود. اما  انقلاب اسلامی ایران همانند بعضی از کودتا ها و جنبش‌های عالم نیست، بلکه انقلاب ما ریشه در فطرت دارد و پیامش، پیام خداخواهی، عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و ظلم ستیزی است و بدین وسیله بسیاری از مردم عالم را گرد خود جمع کرده است.
 
تولیت آستان قدس رضوی، سومین شاخص عمل انقلابی را استکبارستیزی، دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی عنوان کرد و افزود: باید استکبار را شناخت و تاکتیک‌های آن‌ها را بدانیم.
 
رئیسی گفت: آمریکا را نمی‌توان به آمریکای خوب و بد تقسیم کرد و بنا به گفته امام خمینی(ره) آمریکا دشمن بزرگ اسلام است. امروز جامعه اسلامی مدنیتی به نام دین را عرضه کرده و امروز برای همه ملت ایران میثاق شکنی دشمنان روشن شده و آمریکا یک میثاق شکن است.
 
وی بیان کرد: شاخص بعدی برای انقلاب و اندیشه انقلابی مردم باوری است، زیرا نگاه به مردم به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی است.
 
رئیسی با بیان اینکه امروز برخی دم از مردم در عالم می‌زنند اما در حقیقت «پز» مردم داری می‌دهند، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی بودن را باور دارد و به فکر گره‌گشایی از مردم است. توجه به مردم و مستضعفان از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلاب اسلامی است.
 
 وی با بیان اینکه توجه به محرومان و مستضعفان از شاخصه‌های کار انقلابی است، ادامه داد: حضور جهادگران در روستاها و مناطق محروم جلوه‌ای از کار انقلابی است که توسط جوانان این مرز بوم انجام می‌شود.
 
تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز اگر دنیا دم از مردم به عنوان یک سیاست می‌زند اما انقلاب اسلامی ایران حقیقتاً توجه به مردم به ویژه قشر محروم را مورد توجه قرار می‌دهد.
 
رئیسی شاخص دیگر اندیشه انقلابی را عدالت اجتماعی دانست و یادآورشد: نیروی انقلابی عدالتخواه است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان