arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

نهاوندیان: پروژه "ایران‌هراسی" در دنیا خریداری ندارد /اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل معضل اشتغال است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید براینکه امروز اجماع جهانی علیه ایران باطل شده و پروژه ایران‌هراسی در دنیا خریداری ندارد، گفت: یاوه‌گویی دشمنان هیچ خللی در روحیه استقامت ملت بصیر ایران مقابل ظلم و استکبار وارد نمی‌کند.

به گزارش انتخاب، محمد نهاوندیان پیش از ظهر امروز با سخنرانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در زاهدان، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: بدون شک در دنیای امروز تهدیدهای بیهوده راه به جایی نمی‌برد و آنچه مسلم است، کسی نمی‌تواند با تهدید خللی در اتحاد و انسجام ملت ایران وارد کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز اقشار مختلف ملت بصیر ایران و به‌ویژه قشر جوان با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن فریاد استقلال سر دادند و نشان دادند یاوه‌گویی دشمنان هیچ خللی در روحیه استقامت آنها مقابل ظلم و استکبار وارد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه امروز اجماع جهانی علیه ایران باطل شده و پروژه ایران‌هراسی در دنیا خریداری ندارد، خاطرنشان کرد: دولت با همراهی مردم با انسجام، صبوری و انتخاب مسیر درست توانست تورم 40 درصد را به کمتر از 10 درصد برساند؛ زنجیره‌های تحریم ظالمانه را بشکند و در مراجع بین‌المللی ثابت کند که همه یاوه‌سرایی‌ها در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران غلط است.

نهاوندیان عنوان کرد: استقلال یعنی اینکه با وجود تحریم‌های طولانی مدت دشمنان و دسیسه‌هایی که قیمت نفت را پایین آورد، این ملت توانست با همه مشکلات اقتصادی مقابله کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی جهت نمایش چهره‌ای غیرواقعی و خشن از اسلام، تصریح کرد: دشمنان اسلام هرگز موفق نمی‌شوند با تصویرسازی دروغین چهره اسلام محمدی(ص) را خدشه‌دار کنند و اسلام روز به روز در حال گسترش است.

وی با اشاره به دستاوردهای گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از انقلاب و به‌ویژه در سال‌های اخیر، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر روحیه انقلابی همواره در حال حرکت رو به جلو بوده و دستاوردهای نظام همواره در حال گسترش است.

نهاوندیان ادامه داد: این اسلام که با انقلاب امام خمینی(ره) آغاز شده، با رهبری رهبر معظم انقلاب با صلابت و نگاه عمیق انقلابی به پیش خواهد رفت و هر سال و هر روز نتایج پیشرفت‌های بیشتری را نصیب ما می‌کند و این انسجام و یکپارچگی در همه جبهه‌ها اعم از جبهه سیاست خارجی، داخلی و اقتصادی آثار خودش را نشان می‌دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اتحاد و انسجام ملت بصیر ایران در عرصه‌های مختلف برکات زیادی داشته، گفت: این اتحاد و حضور در صحنه، در سال جاری که سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است به میدان گسترده اقتصاد مقاومتی تبدیل شده. امروز دانشجویان، مخترعان، داشمندان و مردم ما می‌توانند کشور را به صحنه پیروزی ملت ایران تبدیل کنند.

وی با اشاره به معضل بیکاری در کشور، بیان کرد: حل معضل بیکاری نیازمند ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و دولت هم در این راستا از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند.

نهاوندیان با بیان اینکه دولت یازدهم در سال‌های اخیر رشد منفی 6.8 درصدی اقتصادی کشور را به بالای 7 درصد رسانده، عنوان کرد: دولت در 2 سال اخیر به طور متوسط 700 هزار شغل در کشور ایجاد کرده و در سیستان و بلوچستان نیز پروژه‌هایی زیرساختی در حال اجراست که زمینه اشتغال بخشی از جوانان بیکار این استان را فراهم کرده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تنها راه حل معضل اشتغال و ایجاد شغل برای جوانان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به پروژه‌های عظیم در حال اجرا در سیستان و بلوچستان، گفت: پروژه‌های عظیم راه‌آهن چابهار- زاهدان- مشهد، گازرسانی به استان و توسعه سواحل مکران از جمله اقداماتی است که به زودی تحولی بزرگ و تعداد زیادی شغل در این استان ایجاد می‌کند
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان