arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۰

نخستين دست نوشته ها ي «جين آستين» حراج شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حراجي «ساتبي» نخستين دست نوشته هاي «جين آستين» را که بخشهايي از رمان ناتمام «واتسون ها» بودند، به قيمت يک ميليون و 600 هزار دلار به فروش رساند.
در حالي که «ساتبي» قيمت اين دست نوشته ها را فقط 400 هزار دلار تخمين زده بود، کتابخانه اي در آکسفورد، آنها را به چند برابر قيمت خريد.رمان ناتمام «واتسون ها» درباره زني جوان نوشته شده است که پس از رشد يافتن نزد عمه ثروتمندش، به خانه بازمي گردد.
اين اثر ادبي ناتمام در سال 1804 ميلادي توسط «جين آستين»- نويسنده معروف انگليسي و خالق رمان «غرور و تعصب»- به نگارش درآمد. اين دست نوشته ها شامل 68 صفحه هستند که توسط نويسنده به 11 کتابچه تقسيم و به شکل دستي به هم بسته شده اند و فقط يک چهارم متن اصلي را تشکيل مي دهند. 12 صفحه ديگر از «واتسون ها» براي کمک به صليب سرخ در زمان جنگ جهاني اول فروخته شدند و اکنون در کتابخانه «پيرپونت مورگان» نيويورک نگهداري مي شوند. صفحات ديگر اين رمان نيز شش سال پيش در کتابخانه ملکه «مري» دانشگاه لندن نگهداري مي شدند، ولي اکنون گم شده اند. به جز از اين برگه ها، تنها دست نوشته هاي اصل باقي مانده از «آستين» بخشهايي از رمان «ترغيب» و رمان چاپ نشده «بانو سوزان» هستند.
نظرات بینندگان