arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۰

در جهان عرب كسی حاضر به گرفتن عكس یادگاری با سیاستمدارن ما نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یكی از راهكارهای تاثیر گذاری هنجاری بر پدیده های سیاسی و اجتماعی دامنه دار و ناشناخته، قاب بندی آنها بر اساس تمایلات و منافع سیاستگزاران است.

محمد فرازمند در یادداشتی برای خبر آنلاین نوشت: در واقع سیاستگزاران با نام گذاری و قراردادن پدیده ها در قاب های از پیش تعیین شده تلاش می كنند به كمك رسانه ها به كسانی كه در بطن و حاشیه تحولات به سر می برند القاء كنند كه این پدیده از چه تباریست و به كجا ختم می شود.

 

سفیر اسبق ایران در بحرین معتقد است درباره تحولات سوریه باید افزود نامگذاری و قالب بندی رسانه های ما قطعا كمكی به آقای بشار اسد برای غلبه بر مشكلاتش نخواهد كرد بلكه با وضعیتی كه سیاست خارجی كشور ما در این چند ساله در جهان عرب پیدا كرده، و كسی حاضر به گرفتن عكس یادگاری با سیاستمدارن ما نیست، بر مشكلات او خواهد افزود.

 

وی در ادامه افزود: البته ناگفته نماند كه شكسته شدن محور مقاومت در قبال اسرائیل اتفاق میمونی نیست كه كسی در ایران از آن خوشحال باشد. اما باید برای مردم سوریه نیز این حق را قائل بود كه در باره امور داخلی كشورشان تصمیم بگیرند.

 

فرازمند اظهار داشت مواضع ما در حمایت بی چون و چرا از بشار، موقعیت ایران در افكار عمومی عربی را نیز تقلیل خواهد داد و باعث خواهد شد سایردستاورد های ما از وقوع تغییرات در جهان عرب از جمله مصر، در گرداب تحولات سوریه محو شود. فراموش نكنیم در گذشته اگر روابط ایران با اكثر دولتهای عربی خوب نبود، اما بخاطر حمایت از محور مقاومت در بین مردم جهان عرب جایگاه مطلوبی داشتیم.

نظرات بینندگان