arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۵

سخنگوی ترامپ، طرح تغییر ساختار نهاد های امنیتی آمریکا را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«شان اسپایسر» سخنگوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه، گزارش های منتشر شده در رسانه ها درباره طرح دولت آینده برای تغییر ساختار و محدود کردن نهاد های امنیتی را تکذیب کرد.
 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی گزارش های رسانه ها در این رابطه را «صد در صد دروغین» توصیف و تاکید کرد که تمامی اقدامات و اظهارات اعضای تیم انتقالی، آزمایشی و تنها با هدف گردآوری اطلاعات است.
 
پیش از این رسانه ها به نقل از برخی منابع آگاه، از طرح بحث تجدید ساختار آژانس های اطلاعاتی آمریکا در تیم نزدیکان و مشاوران ترامپ خبر داده بودند.
 
خبرگزاری سی.ان.ان در این رابطه گزارش داده بود : ترامپ درنظر دارد تا توانایی نیروهای جاسوسی سیا را افزایش دهد ؛ انتقادهایی از سوی محافظه کاران وجود دارد که سیا در دوره ریاست جمهوری اوباما بیش از اندازه بر جاسوسی سایبری و سیگنال های اطلاعاتی «آژانس امنیت ملی» (NSA) تکیه کرده است.
 
این گزارش تاکید کرده بود که «مایکل فلین» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور امنیت ملی ترامپ، در پشت طرح محدود ساختن دفتر اداره کننده اطلاعات ملی (DNA) بوده است.
این گزارشها در شرایطی منتشر شده که ترامپ همچنان موضع خود علیه رسانه ها را حفظ کرده است.
 
وی امروز در واکنش به گزارش های برخی مطبوعات در صفحه توئیترش نوشت : رسانه های متقلب می خواهند نشان دهند که توافقی پشت پرده میان من و جولین آسانژ (موسس پایگاه اینترنتی ویکی لیکس) وجود دارد ؛ دروغ است! من تنها از او نقل قول می کنم، مردم هستند که باید این حرف ها را قضاوت کنند.
 
رئیس جمهوری منتخب 20 ژانویه (یک بهمن) وارد کاخ سفید خواهد شد.
نظرات بینندگان