arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۵

آنکارا: ترامپ نگرانی‌های ترکیه را جدی‌تر خواهد گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه اخیرا از حمایت کافی ائتلاف آمریکایی ضد داعش برخوردار نبوده اعلام کرد معتقد است ترامپ نگرانی‌های آنکارا را جدی خواهد گرفت.
 
به گزارش انتخاب، ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که در طول 40 روز گذشته در زمینه مبارزه با داعش از حمایت کافی ائتلاف ضد داعش برخوردار نبوده است.

شبکه خبری «راشا تودی»، گزارش داد که ترکیه معتقد است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا نگرانی‌های ترکیه را جدی‌تر خواهد گرفت.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در خصوص ادامه استفاده آمریکا و ناتو از پایگاه هوایی اینجیرلیک که در شهر آدانا ترکیه قرار داد گفت: آنکارا این حق را برای خود قائل است که اگر بخواهد این پایگاه را تعطیل کند اما این اقدام باید ابتدا ارزیابی شود که ما در شرایط فعلی عجله‌ای در این زمینه نداریم.

وی در خصوص گفت‌وگوهای آستانه درباره سوریه گفت که شرط ترکیه برای حضور در این گفت‌وگوها عدم مشارکت حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه در این مذاکرات است و تنها راه موفقیت این گفت‌وگوها اجرای آتش‌بس در سوریه است.

ترکیه همچنین اعلام کرد خواستار حمایت کامل ایالات متحده از نیروهای ارتش این کشور در نبرد شهر الباب در شمال سوریه است و هیچ عذری را هم نخواهد پذیرفت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان