arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۵

ترکیه: آتش بس فراگیر در سوریه نیمه شب امشب اجرایی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در خصوص برقراری آتش بس فراگیر در سوریه و اجرای آن از ساعت صفر 30 دسامبر(امشب) توافق حاصل شده و ترکیه از این تحول مثبت استقبال می کند.
 
به گزارش انتخاب، در این اطلاعیه که در تارنمای رسمی وزارت امور خارجه ترکیه منتشر شده، آمده است: مدت زیادی است که تلاش می شود برای شروع گفت و گوی بین دولت بشار اسد و معارضان سوری، آتش بسی فراگیر در سوریه تامین شود.
 
این اطلاعیه می افزاید: در راستای این هدف و با تلاش ترکیه، تمامی طرفهای درگیر پذیرفته اند که در تمام نقاط کشور سوریه، از نیمه شب امشب آتش بس را اجرا کنند.
 
وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اینک سازمان هایی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل به عنوان سازمان تروریستی شناخته می شوند، مشمول این آتش بس نیستند، تصریح کرده است: ترکیه و روسیه به عنوان ضامن، از تداوم این آتش بس حمایت خواهند کرد.
 
بنابر این اطلاعیه، طرفهای این مذاکره، متعهد شده اند که همه حملات مسلحانه را که شامل حملات هوایی هم است، در مناطقی که تحت کنترل خود دارند، متوقف کرده و اجازه درگیری مسلحانه علیه گروههای دیگر را ندهند.
 
وزارت امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه پایبندی همه گروهها به این آتش بس حایز اهمیت است، افزود: ترکیه و روسیه با قدرت از آتش بس حمایت کرده و تعقیب کننده تحولات خواهند بود.
 
اطلاعیه وزارت امور خارجه ترکیه درست لحظاتی بعد از اظهارات ولادیمیر پوتین در خصوص امضای موافقتنامه آتش بس فراگیر در سوریه صادر شد.
 
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز صبح امروز اشاره هایی در خصوص توافق در آتش بس فراگیر در سوریه کرده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان