arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۵

دخترم درمان شود، می‌بخشم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مادر مقتول که برای شرکت در جلسه محاکمه متهم به قتل فرزندش حاضر شده‌ بود، از دادگاه خواست تا برای تقاضای مجازات متهم به او مهلت دهند چراکه نذری کرده است.
 
به گزارش انتخاب، این پرونده یک سال قبل با گزارشی که به مأموران پلیس اعلام شد، به جریان افتاد. در تماس تلفنی‌ای که با مأموران گرفته شده بود گزارش شد مردی با ضربه چاقوی زنی جوان به قتل رسیده است. وقتی مأموران در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کردند، متوجه شدند مقتول مردی به نام سروش است که از مدتی قبل به دیدن زنی به نام لاله می‌رفته است.
 
لاله که لحظاتی بعد از حضور مأموران به قتل اعتراف کرده بود، گفت: من سروش را می‌شناختم و گاهی به خانه من رفت‌وآمد داشت. بعد از اینکه پدر و مادرم از هم جدا شدند، من تنها زندگی می‌کردم و مادرم گاهی به من سر می‌زد. از آنجایی که سروش هم میان‌سال بود، همسایه‌ها فکر می‌کردند او پدر من است و برای کسی سؤال پیش نمی‌آمد. سروش با مادرم آشنایی و رفت‌و‌آمد داشت. روز حادثه سروش به خانه ما آمد. من به اتاقم رفتم و سروش هم پشت‌سر من آمد و در را بست. او به سمت من حمله کرد. برای اینکه جلوی او را بگیرم، با او درگیر شدم و فریاد زدم. مادرم به کمکم آمد و با هم موفق شدیم او را عقب برانیم و من از دستش فرار کردم و او را از اتاق بیرون انداختم و در را قفل کردم. یک‌دفعه دیدم با حالت عصبانیت این‌بار از پنجره بالکن وارد اتاق من شد و دوباره به سمت من حمله کرد. دستم به یک کارد میوه‌خوری برخورد کرد و همان را برداشتم و در کشمکش چاقو وارد بدن او شد.
 
متهم گفت: من نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد و اصلا قصدی هم برای کشتن او نداشتم و یک ضربه هم بیشتر نزدم. من فقط می‌خواستم او را از خودم دور کنم.
 
ما با هم ارتباط خاصی نداشتیم و فقط به‌خاطر اینکه من خیلی تنها بودم، او به دیدنم می‌آمد. بعد از اینکه ضربه را زدم، تلاش کردم او را نجات دهم و با مادرم به اورژانس زنگ زدیم و کمک خواستیم، اما گفتند که کار از کار گذشته است.
 
با توجه به گفته‌های دختر جوان و سایر مدارک موجود در پرونده و شکایت اولیای‌دم، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
 
روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد. بعد از انجام تشریفات قانونی، مادر مقتول به‌عنوان ولی‌دم در برابر قضات قرار گرفت.
 
او گفت: من فعلا نمی‌خواهم درباره درخواستم از دادگاه برای مجازات این دختر چیزی بگویم چون مشکلی در زندگی‌ام دارم که برای حل آن وعده‌ای با خودم کرده‌ام.
 
دخترم دچار بیماری صعب‌العلاجی شده است و برای اینکه خوب شود نذر کرده‌ام تا این متهم را ببخشم. وضعیت بیماری دخترم بحرانی است. اگر او خوب شود، من هم این دختر را می‌بخشم تا نذرم را ادا کنم، به‌همین‌خاطر ١٠ روز از دادگاه فرصت می‌خواهم.
 
دکتر‌ها گفته‌اند در این ١٠ روز وضعیت دخترم تا حد زیادی مشخص می‌شود و می‌توانند بگویند به زنده‌ماندنش امیدوار هستند یا نه، به‌همین‌خاطر هم درخواست دارم تا بعد از این مدت به دادگاه بیایم و درباره تصمیمی که دارم صحبت کنم.
 
با توجه به خواسته این زن، هیأت قضات وارد شور شدند و تصمیم گرفتند وقت رسیدگی مجددی تعیین کرده و به مادر مقتول برای تصمیم‌گیری آزادانه کمک کنند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان