arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۰

تصویر اقتصاد امریکا در ماه ژوئن بدتر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه امریکایی نوشت تصویر اقتصاد امریکا در ماه ژوئن بدتر شد زیرا کارفرمایان تقریبا شغل جدیدی اضافه نکردند و میزان بیکاری نیز سومین ماه متوالی نه و دو دهم درصد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه لس انجلس تایمز ، گزارش روز جمعه وزارت کار امریکا موجب یاس فراوان شد و تردیدهای تازه ای را درباره تداوم بهبود اوضاع اقتصادی بوجود اورد که اکنون از لحاظ فنی وارد سومین سال خود شده است. شاخص های مهم بورس به شدت کاهش یافت و اقتصاد دانان بار دیگر سطح پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصادی امریکا کاهش دادند.

بسیاری دیگر از اقتصاددانان از دولت فدرال که در خصوص نحوه برخورد با کسری بودجه با بن بست روبرو شده است و قصد دارد هزینه ها را کاهش دهد خواستند اقتصاد متزلزل امریکا را تقویت و به ان کمک کند و میلیون ها بیکار بتوانند مستقل به زندگی خود ادامه دهند. تحلیلگران هنوز پیش بینی می کنند رشد مشاغل و به طور کلی اقتصاد امریکا در نیمه دوم امسال بهبود یابد ولی تازه ترین گزارش منتشر شده به نگرانی ها درباره بوجود امدن رکود دو رقمی دامن زده است.

همچنین درباره پیش بینی تعداد مشاغل که بر اساس الگوهای اقتصادی قبلی قرار دارد تردیدهای بیشتری بوجود امده است . پاتریک اوکیف مدیر تحقیقات اقتصادی در شرکت مشاوره ای اچ کان و دستیار پیشین وزیر کار امریکا گفت این گزارش بسیار ضعیف است و همه عوامل نگران کننده در ان به چشم می خورند.

تحلیلگران در روزهای اخیر پیش بینی کرده بودند ماه ژوئن فرصت های شغلی بیشتری بوجود بیاید و امیدوار بودند بر خلاف ماه مه که مشاغل اندکی بوجود امد اوضاع عادی شود. تحلیلگران موفق نبودن ایجاد مشاغل در ماه مه را ناشی از عوامل موقت مانند زمین لرزه و سونامی ژاپن و نیز افزایش قیمت های نفت می دانستند. در واقع ماه ژوئن نیز اتفاقی نیفتاد.

در حقیقت رشد پنجاه و چهار هزار فرصت شغلی که قبلا برای این ماه گزارش شده بود روز جمعه به صورت بیست و پنج هزار شغل اصلاح شد.
نظرات بینندگان