arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۰

رئيس سابق دفتر روابط عمومي ديويد کامرون بازداشت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور سابق نخست وزیر انگلیس در امور ارتباطات در خصوص اتهام هک کردن مکالمات تلفنی تحت بازداشت قرار گرفت. ب اندی کولسون پس از بازداشت و بازجویی به قید وثیقه ازاد شده است.

به گزارش انتخاب؛ این بازجویی درباره حوادثی است که در زمان سردبیری وی در روزنامه نیوز آو د ورلد رخ داده است.

خبرنگار الجزیره انگلیسی در گزارشی گفت روز جمعه عناوین درشت مطبوعات انگلیس نشان می داد که چشم انداز رسانه های این کشور در حال دگرگونی است.

خبرها این بود که هک کردن مکالمات تلفنی به مرگ یک روزنامه جنجالی منجر شده است و حالا تغییرات اساسی که همه روزنامه ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد قریب الوقوع می نماید. دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس که می دانست باید در این خصوص موضع بگیرد با چهره ای درهم برنامه خود را در این خصوص ترسیم کرد.

وی گفت در خصوص هک کردن مکالمات تلفنی سه تحقیق مستقل انجام خواهد گرفت و هدایت مهمترین انها را یکی از قضات باسابقه بر عهده خواهد داشت.

کامرون در این باره گفت قاضی از شاهدان پرس و جو خواهد کرد و هر کاری که لازم باشد انجام خواهد گرفت.

دوره ای که مطبوعات خود بر کارشان نظارت می کردند پایان خواهد یافت.

کامرون وعده داد که روابط سیاستمداران با رسانه ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد. وی در این باره گفت سیاستمداران و مطبوعات در مواقعی به جای مواجهه با مشکلات به حمایت از یکدیگر پرداخته اند.

در دوره من این وضع باید تغییر کند.

خبرنگار الجزیره انگلیسی افزود، کانون اصلی تحقیقات جنایی اندی کولسون ، سردبیر سابق روزنامه نیوز آو د ورلد بود که پلیس پس از بازداشت چند ساعت از او بازجویی کرد.

او بعد از این بازجویی ازاد شد.

پلیس پس از دریافت اطلاعات و شواهدی که حاکی است به افسران فاسد پول های غیرقانونی پرداخت شده است از کولسون سرگرم تحقیق است.

روز جمعه علاوه بر کولسون ، از یکی دیگر از سردبیران سابق این روزنامه نیز در چهارچوب تحقیقات پرونده فساد بازجویی شد. به نظر می رسد که تمرد و سرپیچی های ربکا بروکس ، مدیر بین المللی ارشد این روزنامه نیز در حال ضعیف شدن است.

حالا اعلام شده است که وی هدایت تحقیقات داخلی این روزنامه را در خصوص فعالیت های مرتبط با هک کردن مکالمات تلفنی بر عهده نخواهد داشت.

همه اینها به نوعی با این مسئله اساسی مرتبط می شود : اعتماد یا بی اعتمادی به شیوه کار رسانه ها ، سیاستمداران و پلیس در انجام وظایف خود.

مارتین بل ، روزنامه نگار و سیاستمدار سابق انگلیسی گفت ما در حوزه روزنامه نگاری خود با نوعی بحران اخلاقی مواجه ایم که مشابه ان را در بخش بانکی و در واقع در حوزه سیاست نیز دیده ایم.

ما انگلیسی ها وقتی به کارهای خودمان نگاه می کنیم نمی توانیم از برخی کارهای خودمان راضی باشیم.

خبرنگار الجزیره انگلیسی در پایان گزارش خود گفت چشم انداز اصلاحات و تغییرات فراگیر در افق دیده می شود و حتی روپرت مردوخ با ان همه نفوذ و قدرتش نیز نمی تواند جلو ان را بگیرد.
نظرات بینندگان