arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۰

تورم در چين به بالاترين حد خود در 3 سال گذشته رسيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاخص قیمت کالاهای مصرفی در چین در ماه ژوئن به بالاترین حد خود در سه سال گذشته رسید و بدین ترتیب، احتمال تشدید بیش از پیش سیاست های پولی این کشور افزایش یافت.

به گزارش انتخاب؛ اداره ملی آمار چین روز شنبه اعلام کرد این رقم به علت افزایش قیمت مواد غذایی، از پنج و نیم درصد در ماه مه به شش و چهار دهم درصد در ماه ژوئن افزایش یافته است. این رقم از شش و سه دهم درصدی که تحلیلگران پیش از این پیش بینی کرده بودند، بیشتر است.

شاخص قیمت کالاهای مصرفی در شرایطی در چین افزایش یافته که بانک مرکزی این کشور امسال سه بار، نرخ بهره را افزایش داده است. اداره مرکزی آمار چین اعلام کرد قیمت مواد غذایی در سال منتهی به ماه ژوئن، چهارده و چهار دهم درصد افزایش یافته است.

غذا بیش از یک سوم متوسط هزینه های ماهانه یک فرد را در چین در بر می گیرد. قیمت مواد غیرغذایی نیز در چین سه درصد افزایش یافته است. دولت چین امسال قصد دارد تورم سالانه را به چهار درصد کاهش دهد.

قیمت کالاهای مصرفی در چین در چهار ماه گذشته بیش از پنج درصد افزایش یافته است. به گزارش خبرگزاری آلمان از پکن، دولت چین، رشد اقتصادی هشت درصدی این کشور را به عنوان یکی از اهداف امسال خود تعیین کرده است.
نظرات بینندگان