arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

هزینه ۵۸۵ میلیون دلاری آمریکا برای "ارتقای دموکراسی" در سراسر جهان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارش مالی وزارت خارجه آمریکا فاش کرد، واشنگتن در سال گذشته برای ارتقای دموکراسی در سراسر جهان ۵۸۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، گزارش وزارت خارجه آمریکا از سال مالی ۲۰۱۶ نشان داد، مجموع اعتبارات این وزارتخانه در سال گذشته ۹۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است که نسبت سال مالی ۲۰۱۵ افزایش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیونی داشته است.

از این میان، ۵۸۵ میلیون دلار طبق ماده "دموکراسی، حقوق بشر و حکومتداری" هزینه شد که نسبت به سال ۲۰۱۵ کاهش ۷۰ میلیون دلاری داشته است. در این گزارش مشخص نشده که دقیقا چه میزان هزینه در کدام کشورها انجام شده اما جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مقدمه آن گفته است که "ما از دستاوردهای دموکراتیک مهمی در سریلانکا، نیجریه و برمه (میانمار) حمایت کرده‌ایم."

نویسندگان گزارش مذکور توضیح داده‌اند که وزارت خارجه ارزش‌های دموکراتیک را به این دلیل ارتقا داده‌اند که "دموکراسی‌های باثبات تهدید کمتری برای همسایگان خود و یا ایالات متحده محسوب می‌شوند."

واشنگتن از طریق اعمال تحریم، کاهش روابط تجاری، تقویت ارتباطات مردمی و ترغیب کسب و کارهایی بر پایه احترام به حقوق بشر و قانون کار به اهداف خود می‌رسد. در گزارش مذکور آمده است، وزارت خارجه آمریکا همواره از کسانی که برای عدالت و مسوولیت‌پذیری در کشورهای درگیری‌زده مبارزه می‌کنند، حمایت کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان