arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵

از 90 هزار روستا درکشور، بیش از 30 هزار آبادی خالی از سکنه است/ هر 10سال،7 میلیون نفر از روستاییان به کلان شهرها مهاجرت میکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده اردبیل با تاکید بر اینکه توسعه ملی در گرو توسعه متوازن شهر و روستاها است، گفت: امروز از حدود 90 هزار آبادی کشور بیش از 30 هزار آبادی خالی از سکنه است و هر 10 سال حدود 7 میلیون نفر از روستاییان به کلان شهرها مهاجرت می کنند که با توجه به این شرایط برای توسعه اقتصادی و ایجاد ماندگاری در روستاها باید ساختار چابک و توانمندی وجود داشته باشد.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا کریمی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: برخی مسولان دستگاه ها از ایجاد سازمان توسعه و عمران روستایی هستند. این ها افرادی اند که روستاها را حیات خلوت خویش قرار داده و باعث خالی شدن روستاها از سکنه شده اند، به طوری که از حدود 90 هزار آبادی کشور امروز بیش از 30 هزار آبادی خالی از سکنه است و هر 10 سال حدود 7 میلیون نفر از روستاییان به کلان شهرها مهاجرت می کنند. حال اینکه توسعه ملی در گرو توسعه متوازن شهر و روستاها است. از این رو برای توسعه اقتصادی و ایجاد ماندگاری در روستاها به ساختار چابک و توانمند نیازمندیم.

وی با قدردانی از وزیر بهداشت برای تلاش های انجام شده جهت استمرار اجرای بهینه طرح تحول سلامت گفت که لازم است در این راستا برنامه مالی پایدار و جامع وجود داشته باشد. همچنین وجود یک رابطه منطقی برای هماهنگی و همکاری جدی بین بخش دولتی و خصوصی و استفاده از ظرفیت سازمان های نظام پزشکی، پرستار و به ورزان لازم است.

نماینده اردبیل با تاکید بر لزوم تحول در وزارت آموزش و پرورش گفت: لازم است با تکریم فرهنگیان شرایطی به وجود آید که آنها درگیر مباحث معیشتی و اشتغال فرزندانشان نشوند.

وی همچنین با تاکید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان از وزیر کشاورزی خواستار نوسازی در نظام تولید و کشاورزی، کاهش هزینه های تولید، تعیین قیمت مناسب تمام شده محصولات و تامین درآمد تولید کنندگان، تقویت تعاونی و تشکل های اقتصادی و اجتماعی و صنعتی و استفاده از ظرفیت و توان کارشناسی نظام مهندسی کشاورزی و خانه کشاورز و ارتقاء بهره وری از آب در تولید محصولات کشاورزی و مدرن کردن روش های آبیاری شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان