arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۰

اين ماجراي خواندني را از دست ندهيد! امپراتور سرگردان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يک پنگوئن امپراتور ساکن قطب جنوب که مسير خود را اشتباه رفته بود و با طي 4 هزار کيلومتر به سواحل نيوزيلند رسيد، اکنون از نظر سلامت در وضعيت نامناسبي قرار دارد. پنگوئنهاي امپراتور ساکن قطب جنوب هستند و بنابراين نبايد آنها را در نيوزيلند ديد، اما يکي از اعضاي اين گونه که راه خود را گم کرده و در اقيانوس آرام جنوبي سرگردان شده بود سرانجام پس از طي 4 هزار کيلومتر به ساحل  " پکا پکا " در نيوزيلند رسيد.

اين اولين بار به شمار مي رود که بعد از 44 سال يک پنگوئن امپراتور در سواحل نيوزيلند پيدا شده است.اين پرنده قطبي را مردي که با سگ خود در کنار ساحل قدم مي زد پيدا کرد. به گفته کارشناسان، اين پنگوئن که 80 سانتيمتر قد و 10 ماه عمر دارد شايد زماني که به دنبال غذا بوده است، از مسير خود منحرف و گم شده است. در روزهاي اول ورود، اين پنگوئن امپراتور سالم به نظر مي رسد و به اندازه کافي غذا مي خورد؛ به همين منظور مسؤولان سازمان محافظت از حيوانات، از ساکنان منطقه خواستند که نزديک اين پنگوئن امپراتور نشوند و حتي سگهاي خود را از آن دور نگه دارند.

پنگوئن امپراتور گونه اي است که بيشتر در جنوب نيمکره جنوبي زندگي مي کند و قادر است در ميان يخهاي سفت قطبي که در آنها دما به کمتر از 50 درجه زير صفر مي رسد توليدمثل کند. اما اکنون به نظر مي رسد که حال اين پرنده قطبي رو به وخامت گذاشته است، به همين منظور اين امپراتور به باغ وحش «ولينگتون» انتقال داده شده و مقامات اين باغ وحش نام «خوش قدم» را براساس شخصيت کارتوني «خوش قدم» براي آن انتخاب کرده اند.

به گفته دامپزشکان اين خانه حيوانات، «خوش قدم» به شدت علايم کم آبي و استرس ناشي از گرما را نشان مي دهد. پس از انجام عملي که روي اين پنگوئن انجام شد، اکنون دامپزشکان اظهار داشته اند که شانس زنده ماندن آن 50 درصد است. وضعيت جسمي اين پنگوئن جوان براي بازگرداندن آن به قطب جنوب مناسب نيست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اریوبرزن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
0
2
پس نتیجه میگیریم که انحراف از مسیر فقط متعلق به انسانها نیست اما انسان بر عکس پنگوئن بعد از انحراف از مسیر حالش بهتر میشه وقلدرتر به نظر میاد
نظرات بینندگان